Naar de navigatie Naar de inhoud

Heb je een klacht over je behandeling?

Op ZorgkaartNederland.nl kun je 24 uur per dag je ervaringen met zorgaanbieders delen. In de meeste gevallen zijn dat positieve ervaringen maar uiteraard is er ook ruimte om je kritiek en verbeterpunten te delen. Houd daarbij rekening met de gedragscode van ZorgkaartNederland. Zo plaatsen wij geen waarderingen waarin suggesties worden gedaan over of beschuldigingen worden geuit van strafbare feiten zoals mishandeling, fraude en oplichting.

Heb je een klacht over je behandeling? Is er iets gebeurd dat echt niet door de beugel kan?
Op de website van Patiëntenfederatie Nederland vind je uitgebreide informatie over wat je kunt doen als je een klacht hebt over de zorg. Je vindt er ook een online brochure met een stappenplan

Kom je er niet uit? Stel dan je vraag aan het Nationale Zorgnummer.

Wat doet Patiëntenfederatie Nederland?

Patiëntenfederatie Nederland pleit voor het beter borgen van de rechten van patiënten via het wetsvoorstel Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (KKGz). Dit wetsvoorstel schrijft onder andere een klachten- en geschillenprocedure voor waarin de zorginstelling verplicht is laagdrempelige klachtopvang en –bemiddeling te bieden. Ook kun jij als patiënt met deze wet je rechten beter uitoefenen, doordat zorgaanbieders zich moeten aansluiten bij een onafhankelijke geschilleninstantie.

 

 HBK 16 606 x 252