Naar de navigatie Naar de inhoud

Bezoeker ZorgkaartNederland wil anderen helpen

Geplaatst op 25 maart 2016 door - 7465 keer bekeken

Foto Bezoeker ZorgkaartNederland wil anderen helpen

Een groot deel van de bezoekers van ZorgkaartNederland schrijft waarderingen om anderen te helpen bij de keuze voor een goede zorgverlener. Bovendien vindt een ruime meerderheid van de bezoekers die waarderingen ook daadwerkelijk nuttig bij de keuze.

Dat blijkt uit onderzoek van ZorgkaartNederland onder ruim 1.800 gebruikers. Ruim de helft van deze groep (56%) gebruikt ZorgkaartNederland voor het publiceren van waarderingen. De waarderingswebsite is echter ook waardevol voor anderen: 43 procent van de bezoekers geeft aan de website te bezoeken om zich te oriënteren op een zorgaanbieder of –verlener.  Daarnaast hoopt 29 procent zich bevestigd te zien in die keuze als deze al is gemaakt.
Oriënteren via onze website loont: bijna 82 procent van de gebruikers die dit deden, zegt dat ZorgkaartNederland heeft geholpen bij het kiezen van een goede zorgaanbieder.

Patiënten geven graag complimenten

Ruim 90 procent van de waarderingen is een voldoende (5,5 of hoger). De grootste groep van deze mensen geeft als hoofdreden voor het schrijven van de waardering dat ze de zorgverlener een compliment willen geven. Andere veelgenoemde redenen zijn dat de auteurs anderen willen helpen bij de keuze en dat ze graag transparantie in de zorg willen bewerkstelligen.
Bij de onvoldoendes ligt dat iets anders: de bezoekers willen juist het vaakst anderen informeren en voor transparantie zorgen. Een andere reden is dat ze de zorgverlener of –instelling suggesties willen doen voor verbeteringen. Weinig mensen geven aan puur de negatieve ervaringen van zich af te willen schrijven.
In het afgelopen jaar had 58 procent van de deelnemers één waardering geschreven, 36 procent had twee tot vijf waarderingen op ZorgkaartNederland gepubliceerd.
Tot slot zegt 54 procent van de bezoekers in de toekomst vaker een waardering te willen plaatsen. 41 procent denkt dat ‘misschien’ te doen. Slechts 5 procent denkt nooit meer een waardering op ZorgkaartNederland te schrijven.



Er is 1 reactie geplaatst

Angel | 1 april 2016

Zorgkaart geeft geen werkelijk beeld omdat taken van assistent,zoals afspraken, beoordeeld moeten worden en dan de praktijkruimte....Lekker belangrijk als er een huisarts zit die nodig met pensioen moet. Liever een boorput met een dijk van een arts dan hypermoderne praktijk met ingekaderde niet empatische arts!!!


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.