Geplaatst op 31 oktober 2011 door Redactie ZorgkaartNederland - 11818 keer bekeken
Patiëntwaarderingen op internet zijn niet van voorbijgaande aard. Op verschillende plekken worden patiëntwaarderingen online uitgevraagd. Op ZorgkaartNederland een aantal voorbeelden. Al twee jaar trekt de redactie van ZorgkaartNederland het land door met haar presentatie over het hoe en waarom van ZorgkaartNederland. En in die twee jaar zien wij gestaag meer acceptatie en zelfs waardering ontstaan voor ons initiatief. Enerzijds komt dit doordat een toelichting op onze werkwijze vertrouwen schept in de uitvoering en anderzijds omdat duidelijk is dat het fenomeen online patiënt waarderingen niet van voorbijgaande aard is. Sterker nog, wij staan inmiddels niet alleen in het uitvragen van patiëntwaarderingen. Al dan niet in de openheid of met de bekendheid zoals bij ZorgkaartNederland worden op verschillende plekken al zeer actief patiëntenwaarderingen uitgevraagd. Een aantal voorbeelden:
Heeft u geen naam? Of is callaert een naam? En wie bent u dan?
Er is ook een site die niet mag ontbreken in uw lijste denk ik, dat is
http://www.kliniekoverzicht.nl
Hier worden priveklinieken en artsen beoordeeld.
Geachte heer of mevrouw,
ZorgkaartNederland vindt het belangrijk om een veilige omgeving voor zowel patiënten als zorgverleners te bieden. Patiënten kunnen bij ons hun waardering geven en zorgverleners kunnen hierop een reactie schrijven. Het is mogelijk om met de redactie van ZorgkaartNederland contact op te nemen over een geplaatste waardering of om te vragen met de inzender in contact te komen. Dit kan via redactie@zorgkaartnederland.nl.
We kijken graag samen met u wat we voor u kunnen betekenen en geven graag een toelichting op onze werkwijze.
Met vriendelijke groet, Redactie ZorgkaartNederland
Wat kan ik doen om pertinente leugens te laten verwijderen en secundum hoe kan ik bij klachtneerlegging bij de politie de identiteit van de dader te weten komen of dien ik de houder van de webside aansprakelijk te stellen.
Geachte mevrouw Bruggeman,
Ik heb enige tijd geleden geprobeerd de samenvatting van ons klanttevredenheidsonderzoek bij u online te zetten. Dit werd afgewezen, omdat zorgverleners niet zelf mogen waarderen (gezien de hoeveelheid 10-en in de waarderingen, vraag ik mij af of die controle waterdicht is). Kan ik mij in vinden. Waar ik mij niet in kan vinden is het feit dat ik een toetsbaar onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek heb laten uitvoeren en dat ik die resultaten (in mijn ogen stukken significanter dan de ene waardering van nu) niet kwijt kan op een site die graag patientreacties wil weergeven.
De geboden opties om te upgraden naar een account lijkt mij iets naar commercie nijgen en het concept van onafhankelijkheid, toetsbaarheid te dwarsbomen.
Concreet: wat zijn de opties?
PS een telefoonnummer zou misschien handig zijn op de site...
Mw Bruggeman,
Wilt u het aub niet over restaurants, speeltuinen, musicals, pretparken etc hebben?
Het gaat hier om zorg en de kwaliteit ervan.
Om bv de resultaten van middelbare scholen openbaar te krijgen is lang en veel gezeur geweest.
Nu kun je zien, per afdeling en gerelateerd aan andere cijfers hoe een school scoort. Belangrijk als je voor een schoolkeuze staat.
Het is leuk als er leuke schoolfeesten etc zijn, maar dat is voor de meeste mensen niet essentieel. Dat is het diploma.
Ik ben het de Hr Heuvelman eens dat het op zorgkaart eigenlijk alleen over de kwaliteit van zorg moet gaan.
Maw : doet iemand zijn werk goed.
De enige maatstaf is dan de tevreden patient. Of niet dus, dat kan ook.
Geef mij maar een hork, als die maar weet wat hij/zij moet doen.
Beste heer of mevrouw Heuvelman,
Met het invullen van een cijfer voor bijvoorbeeld accommodatie of luisteren kunnen bezoekers gemakkelijk in grote lijnen aangeven wat ze van de ontvangen zorg vinden. Deze cijfers uitgesplitst op onderwerp vindt u terug wanneer u individuele waarderingen aanklikt en het gemiddelde cijfer staat in onze overzichten vermeld.
Juist omdat cijfers niet alles vertellen, vragen we een waardering in woorden. Uit de geschreven waardering kan een andere patiënt halen wat voor hem/haar belangrijk is. Cijfers geven een indicatie, in het verhaal zit de meerwaarde.
Een voorbeeld: Als een restaurant de aanbeveling 'kindvriendelijk' krijgt, kan dit voor iemand een reden zijn om vooral niet te gaan, terwijl het voor veel jonge ouders waarschijnlijk een reden is om juist wel te gaan. De omschrijvingen geven daarom informatie die veel meer zegt dan de cijfers.
Beste heer of mevrouw Jongenelen,
Het geven van de presentatie over ZorgkaartNederland was mij een genoegen!
Voor het wijzigen van uw gegevens kunt u gebruik maken van een formulier. Bijvoorbeeld in de navigatie onder 'contact' zie: http://www.zorgkaartnederland.nl/content/contact. U kunt ook gebruik maken van de link direct onder de vermelding van uw adresgegevens op ZorgkaartNederland. Daar staat een zin 'Zijn deze gegevens onjuist of onvolledig? Meld het hier.'
De redactie van ZorgkaartNederland kunt u bereiken via het emailadres redactie@zorgkaartnederland.nl.
Ik hoor het graag wat we voor u kunnen betekenen.
Het doorgeven van fouten of wijzigingen kunt via de link op de profielpagina aan ons doorgeven. Daar staat een link genaamd "Zijn deze gegevens onjuist of onvolledig? Meld het hier". De link vindt u direct onder de adresgegevens op de profielpagina van de zorgaanbieder. Wij zorgen dan dat de gegevens gemuteerd worden.
gisteravond mocht ik kennismaken met Zorgkaart Nederland. En vandaag blijk ik zelfs voor te komen op de Zorgkaart. Op 2 lokaties!
maar...
Er moet wat veranderd worden aan mijn aanwezigheid daar en ik kon niet vinden waar ik dat kan doen.
Verder leuk, inspirerend en prettig om zomaar aanwezig te zijn.
mvg
H.Jongenelen
Mag ik vragen of er een goed beeld van de zorg, en behandelaar is als scores voor accomodatie en afspraken even zwaar worden meegewogen?
In een vernieuwd zh. is alle accomodatie toch top? Ik laat mij nooit afschrikken door een slechte spreekkamer, bereikbaarheid Als het maar een goede dokter is.. Maar dat geldt wellicht niet voor een andere lezer.
Scores voor bejegening gaan nu op 1 hoop met scores voor afspraken en accomodatie. Je ziet wel s binnen 1 situatie iemand een 6 krijgen door een 1 voor behandelen +luisteren en een 9 voor afspraken. En andersom komt ook voor. Het doet mi. geen recht aan hoe je behandeld/geholpen wordt.
I
Met de VGZ zorgwijzer, bedoelen jullie daarmee VGZ Vergelijk en Kies?
Die vind ik (ook) erg prettig trouwens!
Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.