Hoge cijfers voor longartsen op ZorgkaartNederland

Geplaatst op 29 april 2016 door - 765541 keer bekeken

Foto Hoge cijfers voor longartsen op ZorgkaartNederland

Mensen met longaandoeningen zijn over het algemeen zeer tevreden over hun behandelaars. Met name de vriendelijkheid van deze behandelaars zorgt voor hoge cijfers.

Dat blijkt uit een analyse van de gegevens ZorgkaartNederland. Mensen met longaandoeningen hebben op deze website 2.411 waarderingen van behandelaars achtergelaten.
Gemiddeld scoren de artsen bij de behandeling van een patiënt met longklachten een 8,75. Het luisteren door de behandelaar wordt daarbij met een 8,93 het beste beoordeeld. De accommodatie heeft met een 8,52 gemiddeld juist de laagste score. De accommodatie behaalt meestal de laagste deelscore op ZorgkaartNederland.

Hier een overzicht van de deelscores:

Behandeling

Informatie

Luisteren

Medewerkers

Accommodatie

Afspraken

Gemiddeld

8,86

8,83

8,93

8,67

8,52

8,70

8,75

 

Hoge scores klaplong en longvliesontsteking

Al deze deelscores liggen boven het gemiddelde op ZorgkaartNederland. Kijken we naar de scores per specifieke aandoeningen, dan scoren de artsen bij behandeling van een klaplong en longvliesontsteking het hoogst. De gemiddelden liggen bij die aandoeningen op respectievelijk 9,34 en 9,15. Er zijn meer longaandoeningen met een gemiddelde hoger dan 9, maar dan zijn er te weinig waarderingen voor een betrouwbaar beeld.
De gemiddelden bij longontsteking en taaislijmziekte liggen juist het laagst. Toch is een gemiddelde score van rond de 8,5 nog steeds uitstekend te noemen. Daarbij valt wel op dat bij behandeling van taaislijmziekte relatief veel lage cijfers bij ‘luisteren’ worden gegeven.

Vooral vriendelijkheid belangrijk

De teksten bij de waarderingen zijn nuttig om te achterhalen waarom de patiënten hun artsen meestal een hoge waardering geven. Het blijkt dat patiënten het luisteren door de arts het meest waarderen. Een tweede belangrijke factor is de vriendelijkheid van de arts. Duidelijke informatie van de arts is een derde factor die vaak naar voren komt in de beoordelingen.
Tot slot blijkt dat vooral een lange wachttijd, gebrekkige communicatie en onvriendelijk personeel factoren zijn waardoor patiënten juist een laag cijfer geven.




Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter


  • Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter


Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.

Velden met een * zijn verplicht

Partners van ZorgkaartNederland