Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

806 artikelen

Blog Onzichtbaar, maar ellendig

Onzichtbaar, maar ellendig

21 juli 2021 RaGaSto de schrijvende schrijver

Wanneer er na een medische misser blijvende schade ontstaat, wil je natuurlijk weten wat die gevolgen precies inhouden. Voor mij zelf had ik vooral de vraag wat er nog aan gedaan kon worden. Maar geen behandeling zonder diagnose natuurlijk, dus ik belandde in een medische molen die me tot dan toe totaal onbekend was.

Blog "Al die specifieke informatie die voor jou van belang is - die bij elkaar brengen."

"Al die specifieke informatie die voor jou van belang is - die bij elkaar brengen."

28 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland

Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. What's next voor ZorgkaartNederland?

Blog Bang om een nummer te zijn

Bang om een nummer te zijn

24 juni 2021 Crohn & Colitis NL

De baliemedewerkster in het Slotervaart herkende mij altijd. Maar het Slotervaart ging failliet. Zou ik in een groot academisch ziekenhuis slechts een nummer zijn?

Blog "De hoeveelheid waarderingen, dat geeft echt een betrouwbaar beeld".

"De hoeveelheid waarderingen, dat geeft echt een betrouwbaar beeld".

22 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland

Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. Al die feedback levert voor zorgaanbieders waardevolle informatie op over de kwaliteit van de geleverde zorg. Hoe dat werkt? Team ZorgkaartNederland vertelt.

Blog "Het doel is: de zorg beter maken."

"Het doel is: de zorg beter maken."

14 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland

Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. Maar hoe werkt dat nou, een ervaring delen? En waarom zou je dat doen? Team ZorgkaartNederland vertelt.

Blog Samen Beslissen na een medische misser, of niet?

Samen Beslissen na een medische misser, of niet?

3 juni 2021 RaGaSto de schrijvende schrijver

Hoe hard de mensen in de zorg ook werken en met hoeveel liefde zij de mensen verzorgen, soms gaat er ook wel eens wat fout.

Blog Richtlijn aangepast? Vergeet de vaste klanten niet

Richtlijn aangepast? Vergeet de vaste klanten niet

26 mei 2021 Noks Nauta

Hoe weten zorgverleners wat goede zorg is en welke zorg ze moeten leveren? Dat staat in zogenaamde richtlijnen. Maar als richtlijnen worden aangepast naar nieuwe inzichten, weten artsen dat dan allemaal?

Blog Een Zorgkaartje voor mijn corona-afdeling

Een Zorgkaartje voor mijn corona-afdeling

11 mei 2021 Carine Besselink- Berendsen

“Die stomme corona”. Zo noemt mijn zoontje het. En dat mag. Want dat is het ook. De reden dat alles dicht zit en bijvoorbeeld zijn zwemles niet doorgaat. Maar ik ben hoogrisicopatiënt met m’n donornier, dus voorzichtigheid was geboden. Toch ging het mis.

Blog Annelies heeft aangezichtspijn: "Mensen begrijpen het niet"

Annelies heeft aangezichtspijn: "Mensen begrijpen het niet"

21 april 2021 Hoofdpijnnet en Migrainefonds

Annelies (71): Er zijn maar weinig artsen - ook weinig tandartsen - die veel kennis hebben van aangezichtspijn. Hun steun en aandacht zouden wenselijk zijn.

Blog Brand meester

Brand meester

16 maart 2021 Crohn & Colitis NL

Peter Jacobs (59) kreeg in 2018 de diagnose colitis ulcerosa en moest als gevolg hiervan zijn sociale en werkende leven behoorlijk aanpassen.