Blogs van Redactie ZorgkaartNederland - pagina 12
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
150 artikelen
“Iedereen stelt andere eisen aan zijn verzorgingshuis, daarom is het ook zo belangrijk dit in kaart te brengen”
3 mei 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Gerben Bresser is manager van ContactPulse (onderdeel van onderzoeksbureau SAMR) en is eindverantwoordelijk voor de interviewteams van ZorgkaartNederland.
Hoge cijfers voor longartsen op ZorgkaartNederland
29 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Mensen met longaandoeningen zijn over het algemeen zeer tevreden over hun behandelaars. Met name de vriendelijkheid van deze behandelaars zorgt voor hoge cijfers.
De ZorgkaartNederland Inspiratiedag voor de cure was een succes
26 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Donderdag 21 april 2016 vond voor de eerste keer de Inspiratiedag voor de cure plaats. Communicatie-, kwaliteits- en beleidsprofessionals binnen zorginstellingen deelden deze middag hun kennis en ervaringen over het gebruik van ZorgkaartNederland met elkaar én met ons.
De 10 beste zorgaanbieders, deel 3: 3 t/m 1
20 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e waardering verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 uit de doeken doen. Deze week eindigen we met de drie zorgaanbieders met gemiddeld de hoogste waardering.
De 10 beste zorgaanbieders, deel 2: 6 t/m 4
13 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e waardering verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 uit de doeken doen. Deze week gaan we verder met de nummers 6 tot en met 4 uit de lijst.
Patiëntenfederatie werkt aan goede afhandeling van klachten in de zorg
12 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Het is belangrijk dat zorgverleners uw klachten over de zorg serieus nemen. Vandaar dat de Patiëntenfederatie NPCF actief meedenkt over een eisenprogramma voor geschilleninstanties.
De 10 beste zorgaanbieders, deel 1: 10 t/m 7
6 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e review verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 beste zorgaanbieders uit de doeken doen. Deze week starten we met de nummers 10 tot en met 7 uit de lijst.
Wachttijd en bejegening cruciaal voor waardering apotheek
29 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Apotheken die willen werken aan hun klanttevredenheid, doen er goed aan om vooral de wachttijden en de bejegening aandacht te geven.
Bezoeker ZorgkaartNederland wil anderen helpen
25 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Een groot deel van de bezoekers van ZorgkaartNederland schrijft waarderingen om anderen te helpen bij de keuze voor een goede zorgverlener. Bovendien vindt een ruime meerderheid van de bezoekers die waarderingen ook daadwerkelijk nuttig bij de keuze.
Help fouten voorkomen – Tips van de…chirurg-oncoloog
21 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland
Niemand zit te wachten op onnodige fouten. Zeker niet in de zorg, omdat dit verregaande gevolgen kan hebben. Maar hoe zorgen artsen, fysiotherapeuten en specialisten ervoor dat u bij hen in veilige handen bent? En hoe kunt u zelf helpen fouten te voorkomen? In deze blogserie laten zorgverleners zien wat zij doen aan veilige zorg, en geven zij tips hoe u daarbij kunt helpen. Deze keer aan het woord Liesbeth Jansen, chirurg-oncoloog van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).