Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs van Redactie ZorgkaartNederland - pagina 12

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

150 artikelen

Blog “Iedereen stelt andere eisen aan zijn verzorgingshuis, daarom is het ook zo belangrijk dit in kaart te brengen”

“Iedereen stelt andere eisen aan zijn verzorgingshuis, daarom is het ook zo belangrijk dit in kaart te brengen”

3 mei 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Gerben Bresser is manager van ContactPulse (onderdeel van onderzoeksbureau SAMR) en is eindverantwoordelijk voor de interviewteams van ZorgkaartNederland.

Blog Hoge cijfers voor longartsen op ZorgkaartNederland

Hoge cijfers voor longartsen op ZorgkaartNederland

29 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Mensen met longaandoeningen zijn over het algemeen zeer tevreden over hun behandelaars. Met name de vriendelijkheid van deze behandelaars zorgt voor hoge cijfers.

Blog De ZorgkaartNederland Inspiratiedag voor de cure was een succes

De ZorgkaartNederland Inspiratiedag voor de cure was een succes

26 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Donderdag 21 april 2016 vond voor de eerste keer de Inspiratiedag voor de cure plaats. Communicatie-, kwaliteits- en beleidsprofessionals binnen zorginstellingen deelden deze middag hun kennis en ervaringen over het gebruik van ZorgkaartNederland met elkaar én met ons.

Blog De 10 beste zorgaanbieders, deel 3: 3 t/m 1

De 10 beste zorgaanbieders, deel 3: 3 t/m 1

20 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e waardering verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 uit de doeken doen. Deze week eindigen we met de drie zorgaanbieders met gemiddeld de hoogste waardering.

Blog De 10 beste zorgaanbieders, deel 2: 6 t/m 4

De 10 beste zorgaanbieders, deel 2: 6 t/m 4

13 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e waardering verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 uit de doeken doen. Deze week gaan we verder met de nummers 6 tot en met 4 uit de lijst.

Blog Patiëntenfederatie werkt aan goede afhandeling van klachten in de zorg

Patiëntenfederatie werkt aan goede afhandeling van klachten in de zorg

12 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Het is belangrijk dat zorgverleners uw klachten over de zorg serieus nemen. Vandaar dat de Patiëntenfederatie NPCF actief meedenkt over een eisenprogramma voor geschilleninstanties.

Blog De 10 beste zorgaanbieders, deel 1: 10 t/m 7

De 10 beste zorgaanbieders, deel 1: 10 t/m 7

6 april 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Onlangs kon ZorgkaartNederland z’n 300.000e review verwelkomen. Om die mijlpaal extra aandacht te geven, gaan we in de komende weken de top-10 beste zorgaanbieders uit de doeken doen. Deze week starten we met de nummers 10 tot en met 7 uit de lijst.

Blog Wachttijd en bejegening cruciaal voor waardering apotheek

Wachttijd en bejegening cruciaal voor waardering apotheek

29 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Apotheken die willen werken aan hun klanttevredenheid, doen er goed aan om vooral de wachttijden en de bejegening aandacht te geven.

Blog Bezoeker ZorgkaartNederland wil anderen helpen

Bezoeker ZorgkaartNederland wil anderen helpen

25 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Een groot deel van de bezoekers van ZorgkaartNederland schrijft waarderingen om anderen te helpen bij de keuze voor een goede zorgverlener. Bovendien vindt een ruime meerderheid van de bezoekers die waarderingen ook daadwerkelijk nuttig bij de keuze.

Blog Help fouten voorkomen – Tips van de…chirurg-oncoloog

Help fouten voorkomen – Tips van de…chirurg-oncoloog

21 maart 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Niemand zit te wachten op onnodige fouten. Zeker niet in de zorg, omdat dit verregaande gevolgen kan hebben. Maar hoe zorgen artsen, fysiotherapeuten en specialisten ervoor dat u bij hen in veilige handen bent? En hoe kunt u zelf helpen fouten te voorkomen? In deze blogserie laten zorgverleners zien wat zij doen aan veilige zorg, en geven zij tips hoe u daarbij kunt helpen. Deze keer aan het woord Liesbeth Jansen, chirurg-oncoloog van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).