Blog - pagina 3

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

  • Mijn ervaringen

    In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Aris Jan van Ek, bij ZorgkaartNederland verantwoordelijk voor klantrelatiebeheer.
  • Falen

    Ik heb nog steeds mijn vriendin aan de lijn. ‘Ik heb gefaald in alles’, gooi ik er met horten en stoten uit.
  • De vlag kan uit

    Gerdi Verbeet heeft last van haar rechterhand. Iets wat haar behoorlijk kwelt. “Soms zit ik ’s nachts rechtop in bed van de pijn.” ZorgkaartNederland volgt de huidige voorzitter van de Raad van Toezicht van Patiëntenfederatie Nederland in de route die zij aflegt als patiënt.
  • Een videoconsult iets voor u?

    Videoconsults waarbij patiënt en dokter elkaar kunnen zien op het beeldscherm van hun pc, tablet of telefoon zijn niet nieuw. Maar van een echte doorbraak is nog geen sprake. Toch zijn heel wat voorbeelden te geven van situaties waarin een videoconsult veel tijd en moeite kan besparen.
  • Foutje!

    Zorg is mensenwerk en je weet wat het spreekwoord daarover zegt… Gelukkig ging het bij mij niet om het opereren van een of ander lichaamsdeel. Maar de uitslag van een hartonderzoek. Toch kan ik je verzekeren dat het flink schrikken is, als de arts je uit het niets vertelt dat je hartritme niet oké is.
  • Gelukkig, een prik

    Gerdi Verbeet heeft last van haar rechterhand. Iets wat haar behoorlijk kwelt. “Soms zit ik ’s nachts rechtop in bed van de pijn.” ZorgkaartNederland volgt de huidige voorzitter van de Raad van Toezicht van Patiëntenfederatie Nederland in de route die zij aflegt als patiënt.
  • Even voorstellen: de genomineerde zorgverleners voor de Patiëntvriendelijkheidsprijs 2016

    ZorgkaartNederland heeft de drie genomineerde zorgverleners voor de Patiëntvriendelijkheidsprijs 2016 bekendgemaakt. Eén van hen mag zich uiteindelijk de Meest Patiëntvriendelijke Zorgverlener van 2016 noemen.
  • Waar heeft u last van?

    In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Kim Hirs, online redacteur van ZorgkaartNederland.
  • De patiënt centraal

    “Niek, we hebben een nieuw traject. We gaan de patiënt centraal stellen!” Ik probeer mijn gezicht nog in de plooi te houden, maar dat gevecht verlies ik. “Maar wat hebben jullie dan de afgelopen 25 jaar gedaan?”, vraag ik. Ik zit aan tafel bij een grote zorginstelling waar ik ben uitgenodigd om mee te denken over de nieuwe strategische visie.
  • Huisbezoek: een hele kunst!

    Floor moet een zware rugoperatie ondergaan. De uitdaging is om haar de rug te laten rechten vanuit een driedimensionale scoliose. Toen eenmaal de beslissing genomen was, ging onze rit in deze nieuwe achtbaan écht van start.