Blogs - pagina 6
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
692 artikelen
Liever een stoma
19 augustus 2021 RaGaSto de schrijvende schrijver
Na de periode van onderzoeken en het stellen van de diagnose, volgde de volgende fase. Ik wilde genezing van mijn blaas, of op zijn minst een oplossing. Nu de artsen zowel de oorzaak als het gevolg hadden vastgesteld, zou dat vast wel goed komen. Toch?
Wachttijden ziekenhuizen en klinieken overzichtelijk bij elkaar
12 augustus 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Vanaf 12 augustus ziet u op één pagina van alle ziekenhuizen en klinieken hoeveel dagen u moet wachten voordat u aan de beurt bent. Vindt u het belangrijk dat u snel terecht kunt? En kiest u graag uw ziekenhuis of kliniek daarop uit? Dan helpt deze informatie u kiezen.
De laatste uren met mijn baarmoeder
3 augustus 2021 Cora Postema
Ik ben vitaal en fit en heb eigenlijk nooit wat. Totdat bij mij baarmoederkanker wordt geconstateerd.
Onzichtbaar, maar ellendig
21 juli 2021 RaGaSto de schrijvende schrijver
Wanneer er na een medische misser blijvende schade ontstaat, wil je natuurlijk weten wat die gevolgen precies inhouden. Voor mij zelf had ik vooral de vraag wat er nog aan gedaan kon worden. Maar geen behandeling zonder diagnose natuurlijk, dus ik belandde in een medische molen die me tot dan toe totaal onbekend was.
"Al die specifieke informatie die voor jou van belang is - die bij elkaar brengen."
28 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. What's next voor ZorgkaartNederland?
Bang om een nummer te zijn
24 juni 2021 Crohn & Colitis NL
De baliemedewerkster in het Slotervaart herkende mij altijd. Maar het Slotervaart ging failliet. Zou ik in een groot academisch ziekenhuis slechts een nummer zijn?
"De hoeveelheid waarderingen, dat geeft echt een betrouwbaar beeld".
22 juni 2021 Redactie ZorgkaartNederland
Na ruim 11 jaar nadert ZorgkaartNederland een bijzondere mijlpaal: 1 miljoen patiëntervaringen gedeeld. Al die feedback levert voor zorgaanbieders waardevolle informatie op over de kwaliteit van de geleverde zorg. Hoe dat werkt? Team ZorgkaartNederland vertelt.
Samen Beslissen na een medische misser, of niet?
3 juni 2021 RaGaSto de schrijvende schrijver
Hoe hard de mensen in de zorg ook werken en met hoeveel liefde zij de mensen verzorgen, soms gaat er ook wel eens wat fout.
Richtlijn aangepast? Vergeet de vaste klanten niet
26 mei 2021 Noks Nauta
Hoe weten zorgverleners wat goede zorg is en welke zorg ze moeten leveren? Dat staat in zogenaamde richtlijnen. Maar als richtlijnen worden aangepast naar nieuwe inzichten, weten artsen dat dan allemaal?
Een Zorgkaartje voor mijn corona-afdeling
11 mei 2021 Carine Besselink- Berendsen
“Die stomme corona”. Zo noemt mijn zoontje het. En dat mag. Want dat is het ook. De reden dat alles dicht zit en bijvoorbeeld zijn zwemles niet doorgaat. Maar ik ben hoogrisicopatiënt met m’n donornier, dus voorzichtigheid was geboden. Toch ging het mis.
Filters