Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs - pagina 72

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

715 artikelen

Blog Een heel andere beleving….

Een heel andere beleving….

23 januari 2014 Lisenka van Loon

"Ik miste empathie en begrip bij mijn chirurg. Tijdens het slecht-nieuws-gesprek bleef hij naar zijn computer staren. Ik miste een klein gebaar, een beetje contact, aandacht. Ik hoef echt geen ellenlange gesprekken maar verwacht wel een beetje inleving”.

Niet de twijfelende arts moet je wantrouwen, maar juist de arts die nooit twijfelt

20 januari 2014 Redactie ZorgkaartNederland

Met enige regelmaat denk ik aan de beginperiode, toen mijn vader net gediagnosticeerd was. Ik denk dan aan de paniek en de chaos. Ik realiseer me dan ook wat een wonder het is dat we weggingen uit het ene ziekenhuis en uiteindelijk in het UMC Utrecht terechtgekomen zijn, dat mijn vader daar wél geopereerd kon worden en hoe goed we het daar getroffen hebben.

Beter worden dankzij reviews

17 januari 2014 Jacqueline Baardman

Toen we begonnen met ZorgkaartNederland wisten we het zeker: er is behoefte aan een betrouwbare, onafhankelijke website waar mensen hun mening kunnen delen over hun dokter, de tandarts, het ziekenhuis of andere zorgverlener. Dat klopte. In korte tijd groeide ZorgkaartNederland uit tot de grootste waarderingssite voor de zorg, die maandelijks bijna een miljoen bezoeken telt.

Blog Medicijn kiezen: een serieus gezelschapsspel

Medicijn kiezen: een serieus gezelschapsspel

16 januari 2014 Anja Prakken

Toen ik in 1991 op twintigjarige leeftijd de diagnose Multiple sclerose (MS) kreeg waren er nog geen remmende medicijnen uitgevonden. Een grote teleurstelling. Er was niets te doen aan het zwaard van Damocles dat vanaf die tijd boven mijn hoofd hing. Enige jaren later kwamen er wel MS-remmers op de markt.

Blog Ontevreden patiënt online

Ontevreden patiënt online

13 januari 2014 Carolien Van den Neste

Wanneer ik een huisarts informeer over een negatieve beoordeling op Zorgkaart Nederland is de aarzeling vaak groot om daar iets mee te doen. ‘Ik weet al wel welke patiënt deze beoordeling heeft gegeven’ en ‘Ach, ik kan toch niks meer aan de onvrede van die patiënt doen’ zijn slechts twee opmerkingen waaruit blijkt dat de gevolgen van een negatieve beoordeling online worden onderschat.