Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs van Redactie ZorgkaartNederland - pagina 9

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

151 artikelen

Blog Maak ook kennis met digitale zorg tijdens de eHealthweek

Maak ook kennis met digitale zorg tijdens de eHealthweek

18 januari 2017 Redactie ZorgkaartNederland

Patiëntenfederatie Nederland/ZorgkaartNederland wil patiënten tijdens de eHealthweek graag kennis laten maken met de voordelen van digitale zorg. Daarom zijn we tijdens de eHealthweek aanwezig op een aantal evenementen.

Blog Kansen benutten voor nog meer nuttige ervaringen

Kansen benutten voor nog meer nuttige ervaringen

13 januari 2017 Redactie ZorgkaartNederland

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Leonie Spruijt, marketing- en communicatieadviseur bij ZorgkaartNederland.

Blog Wat vinden bewoners en mantelzorgers belangrijk?

Wat vinden bewoners en mantelzorgers belangrijk?

12 januari 2017 Redactie ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland heeft nieuwe vragen gepubliceerd voor de ervaringen in de verpleeghuiszorginstellingen. Met de nieuwe vragen willen we nog beter laten zien hoe bewoners en hun mantelzorgers de Nederlandse verpleeghuiszorg ervaren. Eerder kregen thuiszorg en de zorgverzekeraars al eigen vragen.

Blog Terugblikken

Terugblikken

29 december 2016 Redactie ZorgkaartNederland

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Anne Mooij, adviseur van ZorgkaartNederland.

Blog ‘Geen eenzame Kerst voor bewoners verpleeghuizen’

‘Geen eenzame Kerst voor bewoners verpleeghuizen’

23 december 2016 Redactie ZorgkaartNederland

De kerstvakantie is bij uitstek de gelegenheid om een kennis of familielid in een verpleeghuis met een bezoekje te vereren. Maar gebeurt dat ook? Een bescheiden onderzoek van ZorgkaartNederland geeft in ieder geval hoop.

Blog Gaat u ook iets doen met uw bekende in het verpleeghuis?

Gaat u ook iets doen met uw bekende in het verpleeghuis?

20 december 2016 Redactie ZorgkaartNederland

De feestdagen staan weer voor de deur! Een mooie gelegenheid om een bezoekje te brengen aan uw familielid of kennis in een verpleeghuis.

Blog Slingeland meest patiëntvriendelijke ziekenhuis van Nederland

Slingeland meest patiëntvriendelijke ziekenhuis van Nederland

13 december 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem is het meest patiëntvriendelijk van Nederland. Dat maakte Patiëntenfederatie Nederland vanavond bekend bij de jaarlijkse uitreiking van de Patiëntvriendelijkheidsprijzen. De publieksprijs is gebaseerd op ervaringen die patiënten met elkaar delen op ZorgkaartNederland.nl, de ervaringssite van de zorg en initiatief van Patiëntenfederatie Nederland. Gerdi Verbeet, voorzitter Raad van Toezicht en Dianda Veldman, directeur-bestuurder bij de Patiëntenfederatie, overhandigden de prijs tijdens een feestelijke avond in Central Studios in Utrecht.

Blog Mijn ervaringen

Mijn ervaringen

1 december 2016 Redactie ZorgkaartNederland

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Aris Jan van Ek, bij ZorgkaartNederland verantwoordelijk voor klantrelatiebeheer.

Blog Een videoconsult iets voor u?

Een videoconsult iets voor u?

24 november 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Videoconsults waarbij patiënt en dokter elkaar kunnen zien op het beeldscherm van hun pc, tablet of telefoon zijn niet nieuw. Maar van een echte doorbraak is nog geen sprake. Toch zijn heel wat voorbeelden te geven van situaties waarin een videoconsult veel tijd en moeite kan besparen.

Blog Even voorstellen: de genomineerde zorgverleners voor de Patiëntvriendelijkheidsprijs 2016

Even voorstellen: de genomineerde zorgverleners voor de Patiëntvriendelijkheidsprijs 2016

18 november 2016 Redactie ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland heeft de drie genomineerde zorgverleners voor de Patiëntvriendelijkheidsprijs 2016 bekendgemaakt. Eén van hen mag zich uiteindelijk de Meest Patiëntvriendelijke Zorgverlener van 2016 noemen.