Terugblikken

Geplaatst op - 1398 keer bekeken

Terugblikken

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Anne Mooij, adviseur van ZorgkaartNederland.

De jaarwisseling komt nu echt dichtbij! Een tijd van grote drukte in de supermarkt, lekker en veel eten, maar ook een moment om even stil te staan bij het afgelopen jaar. Wat is er allemaal goed gedaan, waar ben je dankbaar voor en wat zijn leermomenten voor volgend jaar?

 

Gratis advies

Ik heb zelf veel om dankbaar voor te zijn. Op het werk maar ook daarbuiten. Als adviseur van ZorgkaartNederland zie ik onze website steeds meer gevonden worden door patiënten én zorgverleners. Patiënten om hun ervaring met de zorg te delen en zorgverleners die hier weer gebruik van maken. Het is immers gratis advies over hoe de zorg beter kan. Ook patiëntenorganisaties weten ZorgkaartNederland steeds beter te vinden. Zij maken steeds meer gebruik van de waarderingen. Vooral de waarderingen waarbij inzenders aangegeven hebben voor welke aandoening zij de zorgverlener of organisatie bezocht hebben zijn voor hen interessant. Deze waarderingen bieden aanknopingspunten voor patiëntenorganisaties om zich hard te maken voor die dingen die echt beter kunnen in de zorg.
Ik ben vooral trots dat patiëntenorganisaties, patiënten en zorgverleners elkaar weten te vinden op onze website. En dat we samen werken aan hoe de zorg beter kan.

Ervaringen delen

Buiten het werk ben ik er dankbaar voor dat ik dit jaar gelukkig niet al teveel gebruik heb hoeven maken van de zorg. Met een chronische ziekte is gebruik maken van de zorg onvermijdelijk. Hoe minder zorg, hoe beter het meestal met mij gaat. De keren dat ik gebruik maakte van de zorg waren ook eigenlijk allemaal goede momenten. Er was ruimte voor vragen, ik had inspraak, mijn wachttijden waren kort, ik ervoer begrip en ook de zorgverlening is steeds flexibeler. Wat fijn is als je fulltime werkt en daarnaast ook druk bent. Ik hoop dat komend jaar net zulke positieve ervaringen als dit jaar brengt. En wens dit iedereen toe!
En dat we elkaar blijven helpen door ervaringen op ZorgkaartNederland te delen. Ook ik ervaar het nog wel eens als een drempeltje om niet alleen met een goed gevoel het ziekenhuis of de huisartsenpraktijk uit te lopen maar dit ook te delen op ZorgkaartNederland. Voor volgend jaar neem ik mij voor mijn ervaringen vaker te delen op ZorgkaartNederland. Wellicht voor u ook een idee als voornemen?

Leermomenten

Leermomenten zijn er natuurlijk ook geweest. Zo gaven patienten, zorgverleners en patientenorganisatie verbeterpunten aan voor onze site. Soms kleine dingetjes die makkelijk verholpen kunnen worden, verkeerde linkjes, onhandige vormgeving, etc. Soms vele grotere zaken waar we als ZorgkaartNederland team hard over na moeten denken. Bijvoorbeeld over veranderingen aan het waardeerformulier. Gelukkig komen we er altijd wel uit. Ook daarin is te zien hoe we elkaar nodig hebben om onze site te verbeteren. Persoonlijke leermomenten waren er ook genoeg. Gelukkig maar. Zonder leermomenten kom je niet vooruit. En hoewel ik alleen een stuk sneller ga, merk ik keer op keer dat ik samen een heel stuk verder kom.  
 
Ik wens u een hele fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2017!




Er zijn 2 reacties geplaatst


  • Redactie ZorgkaartNederland |

    Beste Joop,
    Hartelijk dank voor uw reactie en het meedenken. Wij zijn druk bezig om ZorgkaartNederland bekend te maken onder alle patiënten. Onder andere via ziekenhuizen en andere zorgaanbieders, patiëntenorganisaties, zorgverzekeraars en een radio-campagne. Ook dit jaar gaan we hiermee verder.

  • Joop |

    Ben al jaren COPD-patiënt en zeker niet op de hoogte van de Zorgkaart Ned. Sinds een jaar als Long Ervarings Deskundige actief bij het Longfonds. Ben nu ook betrokken bij de vragenlijsten voor Zorgkaart Nederland en kwam voor mij zelf tot de ontdekking dat ik deze manier van waarderen voor artsen nog nooit had ontdekt. Als ik de reviews va uw site bekijk bekruipt mij het gevoel dat uw site helaas nog onvoldoende bekend is bij de patiënten die behandeld worden.
    Moet/kunt u daar niet wat aan doen bijv. een leaflet in alle ziekenhuizen of eens kijken of u in een medisch TV programma terecht komt??


Laat een reactie achter


Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.

Velden met een * zijn verplicht