Waarderingen in tijden van crisis

Geplaatst op 6 mei 2020 door - 1205 keer bekeken

Foto Waarderingen in tijden van crisis

Het zijn bijzondere tijden voor de zorg. Praktijken hebben de deuren moeten sluiten en ziekenhuizen werken hard om de stroom patiënten die besmet zijn met het coronavirus de zorg te bieden die ze nodig hebben.

Door het hele land zien we uitingen van grote dank en waardering voor de inzet van ondersteunende en medewerkers in de directe zorg.

Die dank en waardering lezen we voortdurend terug in de waarderingen die worden achtergelaten op ZorgkaartNederland. We lichten er een paar uit maar deze mooie woorden zijn maar het topje van de ijsberg.

Waardering in tijden van crisis

Een mooi voorbeeld van de familie van een dame die in een verzorgingstehuis wordt verpleegd:
"Wat een geweldige zorg en aandacht krijgen de bewoners hier! Ook nu, in de vreselijke tijd van corona, doen de teams alles wat in hun vermogen ligt om het voor de bewoners zo aangenaam mogelijk te maken. We kunnen videobellen en een praatje maken door het raam, zodat we onze geliefde ook kunnen zien. dit alles is heel erg geruststellend voor ons. applaus en petje af!"

Deze patiënt was erg blij met de verzorging na een operatie:
“Het team heeft mij gedurende ca. 3 maanden bijgestaan bij het verzorgen van een geïnfecteerde wond na een liesbreukoperatie totdat deze geheel gesloten was. De verzorging werd professioneel uitgevoerd. De medewerkers hebben dit met persoonlijke aandacht en met de grootst mogelijke zorg gedaan. Zeker in deze tijd van corona is een 10 geheel op z’n plek.

Wij sluiten  ons aan bij deze woorden. Heel hartelijk dank.

Er zijn 4 reacties geplaatst

• floris | 11 mei 2020

Voor lange tijd kreeg de zorg geen waardering, dus ik vind het prachtig dat veel mensen hun waardering uiten. Ik bewonder het dat mensen in de zorg alles opofferen om anderen te helpen. Deze mensen zijn echt mijn helden.

• Ellen Dekker | 9 april 2020

De zorg is altijd ondergewaardeerd, en de arrogantie van de bestuursleden en directie is tenen krommend alles is uitgekleed tot het bod. Het word tijd dat het nu een gezicht krijgt. Ik heb voor iedereen die in de zorg aan het werk is grote bewondering en ik hoop dat jullie het allemaal vol kunnen houden heel veel succes.

• F. van den Brand | 6 april 2020

Nog nooit heb ik zoveel bewondering gehad voor de mensen in de zorg als nu tijdens de Corona. Het zou mooi zijn als er na de eerste periode weer eens heeeel hard voor ze geklapt wordt. Mijn respect gaat zeker naar het IC personeel uit, chapeau voor zoveel inzet en flexibiliteit. En al die andere mensen die Nederland draaiende houden in deze bizarre tijd. Heel veel dank mensen!

• j.rotgans en m.a.rotgans-ypma | 3 april 2020

ik heb volle bewondering voor alle mensen in de zorg en de ziekenhuizen in deze moeilijke tijd en ook voor de mensen in de apotheek ook heel veel sterkte voor de toekomst jaap en tine rotgans

Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.

Velden met een * zijn verplicht