Naar de navigatie Naar de inhoud

Blogs van Dianda Veldman

Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg

6 artikelen

Blog De achttiende bewoner op een gesloten afdeling

De achttiende bewoner op een gesloten afdeling

1 december 2016 Dianda Veldman

Twee dagen was ik, gezeten in een rolstoel, de achttiende bewoner op een gesloten afdeling van een verpleeghuis. Het was een ontroerende en leerzame ervaring.

Blog Het verhaal van digitale zorg

Het verhaal van digitale zorg

7 juni 2016 Dianda Veldman

“Of mijn huisarts digitale zorg aanbiedt? Geen idee, ik heb het nooit nodig gehad, maar het lijkt me wel handig. Denk ik. Nee, ik heb er geen verstand van, dus er zelf om vragen doe ik niet. Hoezo?"

Blog Het ziekenhuis, tóch wél een beetje fijn

Het ziekenhuis, tóch wél een beetje fijn

24 maart 2016 Dianda Veldman

Wie heeft er nooit dolend door een ziekenhuis gelopen? Of bij een verkeerde receptiebalie gestaan? Eigenlijk best gek. Een ziekenhuis moet toch júist totaal (in)gericht zijn op haar doelgroep: patiënten?

Blog Waardering voor het verpleeghuis

Waardering voor het verpleeghuis

23 februari 2016 Dianda Veldman

Of het nu gaat om het kiezen van een restaurant, film of zorg: het is prettig ervaringen van anderen te lezen. Maar wat als de ervaringsdeskundigen niet in staat zijn om een beoordeling online te plaatsen, zoals sommige ouderen in verpleeghuizen? Hoe kun je dan toch een goed beeld krijgen? Het antwoord: met Interviewteams.

Blog Kent u de wensen van uw patiënt?

Kent u de wensen van uw patiënt?

18 november 2015 Dianda Veldman

Op 9 december is het weer zover: dan reikt ZorgkaartNederland de patiëntvriendelijkheidsprijs 2015 uit. In aanloop naar de uitreiking laten we wekelijks een zorginstelling of patiënt aan het woord over patiëntvriendelijkheid. Want wat is dat eigenlijk? En waarin uit patiëntvriendelijkheid zich?

Blog Vriendelijkheid vanuit mijn oogpunt

Vriendelijkheid vanuit mijn oogpunt

30 oktober 2015 Dianda Veldman

Voor mij was patiëntvriendelijkheid altijd zoiets als 'het nakomen van afspraken', 'vriendelijk personeel' en 'een duidelijke uitleg over de behandeling'. Maar mijn persoonlijke voorkeuren spelen ook een belangrijke rol. Daar kwam ik laatst achter door een afspraak bij de oogarts.