Blogs
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
5 artikelen

Omgaan met patiëntfeedback in het Verenigd Koninkrijk: “veiligheid staat voorop”
2 juli 2025 Redactie ZorgkaartNederland
Online patiëntverhalen helpen bij kwaliteitsverbetering in de zorg. Dat zegt James Munro van Care Opinion, de Britse evenknie van ZorgkaartNederland. “Als je het voor iedereen veilig houdt, leidt het niet alleen tot betere zorg, maar versterkt het ook het bewustzijn, de motivatie en het welzijn van zorgprofessionals.”

Kiezen voor een ziekenhuis of kliniek? Gebruik de keuzehulp
26 juni 2025 Redactie ZorgkaartNederland
Iedereen heeft weleens zorg nodig. Of je nu af en toe of regelmatig zorg nodig hebt, je wilt wel graag een ziekenhuis of kliniek passend bij jouw wensen. Hoe weet je dan welk ziekenhuis of kliniek het beste bij jou past? Dat verschilt per persoon en per situatie. ZorgkaartNederland helpt je daarbij met keuzehulpen. In dit artikel vertellen we je meer over de keuzehulp Psoriasis.

Maak kennis met Nathalie van der Burg
19 juni 2025 Redactie ZorgkaartNederland
Mijn naam is Nathalie van der Burg en ik ben per 1 juni gestart als Relatiemanager bij ZorgkaartNederland.

Patiëntervaringen van belang voor toezicht
16 juni 2025 Redactie ZorgkaartNederland
ZorgkaartNederland is bedoeld om mensen passende zorg te helpen vinden. Daarnaast kan feedback zorgaanbieders helpen om de zorg te verbeteren. Dat sluit aan bij het werk van de IGJ. Het is namelijk hun wettelijke taak om op zorgkwaliteit toe te zien.

Terugblik op congres Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN)
11 juni 2025 Redactie ZorgkaartNederland
Op donderdag 5 juni namen wij als ZorgkaartNederland deel aan de informatiemarkt van het ZKN-(Zelfstandige Klinieken Nederland) jubileumcongres ter ere van hun 35-jarig bestaan.
Filters