Blogs over Openheid over resultaten zorg
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
6 artikelen
Praktijkaccreditatie. De koning te rijk of frustratie?
14 augustus 2018 Bart Timmers
Goed nieuws: 70% van de huisartsenpraktijk heeft het keurmerk van de NHG praktijkaccreditatie. Maar wat houdt het precies in?
Op de thee bij minister De Jonge van VWS
13 juni 2018 Inge Dekker
‘Hoi Inge, welkom, wat wil je drinken? En waar zullen we gaan zitten? Aan tafel of meer relaxed op de bank?’ Minister de Jonge heet mij hartelijk en enthousiast welkom in zijn werkkamer op het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Hij is precies zoals op tv en in zijn vlogs: Toegankelijk, energiek en met opvallende bloemetjesschoenen onder zijn blauwe pak.
Eerst snappen, dan pas schrappen
18 mei 2018 Peter van Linschoten
Klagen in de zorg hoort erbij. Het is ons collectieve mopperonderwerp. Dat is niet zo verwonderlijk, want zorg is belangrijk voor de patiënt en werken in de zorg is een roeping voor een zorgverlener. Iedereen is dus persoonlijk betrokken. Klagen is een uiting van onze betrokkenheid bij de zorg.
Loopt u ‘eigenlijk’ mee?
8 mei 2018 Redactie ZorgkaartNederland
“Zo gaat ie goed! Zog gaat ie béter! Alweer een kilométer, van m’n schoen afgesleten!” Dit liedje zongen wij vroeger tijdens de Avondvierdaagse. Net als Potje met vet en Van je hela, hola en Daar boven op de berg, daar woont een Chinees! Mooie herinneringen die in deze tijd van het jaar weer opvlammen. Overal lange slierten schoolkinderen, die de benen uit hun lijf lopen en de longen uit hun lijf zingen.
Mijn zorgverleners en ZorgkaartNederland
11 oktober 2016 Noks Nauta
Ik ben al jaren een fan van ZorgkaartNederland. Ik vond het al meteen bij aanvang een uitermate goed initiatief. Voordat ik deze blogs ging schrijven, droeg ik ook al bij door het schrijven van waarderingen van mijn zorgverleners. Ik dacht daar altijd goed over na. Nooit zette ik iets zomaar op de site. Ik streefde ernaar datgene op te schrijven wat ik ook persoonlijk had besproken. De laatste week heb ik mij verbaasd over hoe verschillend mijn eigen zorgverleners denken over ZorgkaartNederland. Hierbij enkele voorbeelden.
Mea Culpa
29 maart 2016 Samantha Ruesink
‘Waar gehakt wordt, vallen spaanders’. Dit geldt zeker ook voor de zorg. Professionals zijn ook mensen en fouten maken is menselijk en soms ook onvermijdelijk. Maar als patiënt mag je verwachten dat zorgaanbieders de gemaakte fouten correct afhandelen en dat ze er alles aan doen om herhaling te voorkomen.