Naar de navigatie Naar de inhoud

Winnaars van 2014 aan het woord

Vorig jaar waren er twee categorieën waarvoor we een winnaar bekend maakten: ziekenhuizen en klinieken. De winnaar van de prijs ‘Meest Patiëntvriendelijke Ziekenhuis 2014’ was het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem. Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis in Bilthoven kreeg de prijs ‘Meest Patiëntvriendelijke Kliniek’.

Winnaar Meest Patiëntvriendelijke Ziekenhuis 2014: Slingeland Ziekenhuis Doetinchem

“Elke dag zetten onze artsen en medewerkers zich in om uitstekende, patiëntgerichte zorg te leveren in een gastvrije sfeer. Het stimuleren van het gebruik van ZorgkaartNederland.nl hoort bij ons beleid. Deze website levert patiënten en ons als organisatie nuttige informatie op. We ervaren het als een groot compliment om de onderscheiding ‘meest patiëntvriendelijke ziekenhuis’ te hebben gekregen. Eer van het werk en een stimulans om zo door te gaan.

Na de bekendmaking van de onderscheiding waren we overweldigd door alle felicitaties uit het land, en vooral ook van onze patiënten en samenwerkingspartners uit de regio. Wij danken alle patiënten die hun waardering op ZorgkaartNederland kenbaar hebben gemaakt. Wij nemen nog altijd doorlopend kennis van elke nieuwe waardering. Dit helpt ons om kwaliteit van onze dienstverlening doorlopend te blijven verbeteren, en af en toe ook stil te staan bij wat goed gaat en daarvan te genieten.”

Winnaar Meest Patiëntvriendelijke Kliniek 2014: Alexander Monro Borstkankerziekenhuis Bilthoven

“ZorgkaartNederland geeft ons de mogelijkheid om ervaringen van patiënten te monitoren. Zo kunnen wij de kwaliteit van de zorg in ons gespecialiseerde borstkankerziekenhuis waarborgen en waar nodig verbeteren. Dat onze patiënten onze zorg waarderen met een 9,7 gemiddeld en dat wij in 2014 zijn uitgeroepen tot ‘Meest patiëntvriendelijke kliniek van Nederland’ bevestigt dat wij slagen in ons streven de patiënt altijd centraal te zetten.

Wij vinden het goed dat ZorgkaartNederland de mogelijkheid biedt om te laten zien hoe patiënten onze zorg waarderen. Dit kan mensen helpen bij de keuze voor een zorgverlener. Ook is ZorgkaartNederland voor ons een platform om onszelf te presenteren. Mensen weten hierdoor dat wij 24/7 bereikbaar zijn, dat onze zorg door alle zorgverzekeraars wordt vergoed en dat ze voor de beste borstkankerzorg nog dezelfde dag in het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis terecht kunnen.”