10 jaar ZorgkaartNederland: wat hebben mensen eraan?
Geplaatst op 26 februari 2019 door Redactie ZorgkaartNederland - 1954 keer bekeken
In 2019 bestaat ZorgkaartNederland 10 jaar. Daarom kijken we dit jaar in een aantal artikelen terug op deze jaren. En natuurlijk komt er een blik op de toekomst! Deze keer: wat hebben mensen gehad aan de waarderingen die ze op ZorgkaartNederland kunnen vinden? Heeft de informatie geholpen om de zorgverlener of zorginstelling te vinden die het beste bij hen past?
Goede match
- Een fantastische, kundige en zeer vriendelijke dokter, die betrokken is bij de patiënt. Voor mijn operatie heb ik zelf ZorgkaartNederland bekeken en daarom juist deze arts uitgekozen en nu blijkt het waarderingscijfer zeer terecht.
- Na 5 jaar ertegen opzien ben ik op advies van ZorgkaartNederland bij deze kaakchirurg uitgekomen. Ongelofelijk, totaal geen pijn met de verdoving en de verstandskies was er zo uit. Geen centje pijn, echt niet, geen horrorverhalen. Geen pijnstillers nadien gebruikt. Het is een vriendelijke man die goed luistert en je volledig op je gemak stelt. Topper, mijn angst voor de kaakchirurg is verdwenen. Bedankt.
- Ik heb mijn keuze voor deze orthopeed o.a. gebaseerd op de waarderingen op ZorgkaartNederland: een gemiddeld cijfer van 9,3 over 150 waarderingen in 5 jaar. Er was dus een hoge verwachting vooraf. Achteraf - na het laten uitvoeren van totale heupprothese beiderzijds - kan ik de hoge waardering volledig onderschrijven.
Had ik maar…
- Ik wou dat ik deze arts eerst had nagetrokken op ZorgkaartNederland, dan was ik er nooit heen gegaan. Na mijn nare ervaring ben ik naar een andere kliniek gegaan en bleek helemaal geen operatie te hoeven ondergaan. Absoluut geen aanrader.
- Via ZorgkaartNederland had ik een [andere] fysiotherapeut gevonden met goede beoordelingen. Wat blijkt? Al binnen 8 behandelingen merk ik een significant verschil. De pijnklachten zijn enorm afgenomen. Ik adviseer iedereen om naar beoordelingen te kijken!
Fijn dat je kunt kiezen
- Een heel prettige, zeer deskundige arts. Hij heeft hij geholpen tijdens een waarneming in het ziekenhuis. Als alle artsen zouden zijn zoals hij, zou ZorgkaartNederland overbodig zijn.
- Een bijzonder kundige en menselijke arts. Legt alles duidelijk uit, luistert goed, denkt met de patiënt mee, geeft duidelijk de risico's aan. Als alle artsen zo met hun patiënten zouden omgaan, zouden er geen enquêtes, ZorgkaartNederland etc. nodig zijn
Plussen en minnen
- Ik heb de afgelopen 8 weken met plezier het revalidatietraject bij dit centrum gevolgd. Het was intensief maar ook leuk! In tegenstelling tot wat er in sommige negatieve reacties hier op ZorgkaartNederland staat, ben ik juist ontzettend tevreden over de visie, aanpak en de therapeuten. Er staat een heel team klaar voor je en er wordt zeker goed naar je geluisterd.
- Na veel verschillende berichten op ZorgkaartNederland vond ik het toch wel een uitdaging om naar deze specialist te gaan. Ik vind het een kundige man, direct en hij heeft humor die ik wel kan waarderen.
- Ik lees op ZorgkaartNederland een aantal matige reviews maar die kan ik absoluut niet bevestigen. Ik ken deze orthopeed als een uiterst vriendelijke en goedlachse dokter die zijn vak uitmuntend verstaat.
Positieve draai
- Werkdruk, slechte interne informatieoverdracht, ruis. Er zijn zoveel oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat een contact of een dossier niet op de correcte manier wordt opgepakt/overgenomen. Dankzij ZorgkaartNederland had ik de ruimte om mijn onvrede hierover op een gepaste manier te verwoorden en onder de aandacht te brengen.
- Na mijn eerdere (minder positieve) recensie van eind februari op ZorgkaartNederland over deze kno-arts, zijn er positieve ontwikkelingen waardoor ik me genoodzaakt zie om de recensie aan te vullen/aan te passen. Een goed, open persoonlijk gesprek gehad met de arts en iemand van de klachtencommissie van het ziekenhuis .
Uw mening telt
Andere artikelen in deze serie
Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter
Nog geen reacties geplaatst
Laat een reactie achter
-
Lees ook
-
Redactie ZorgkaartNederland 12 januari 2015
De patiënt aan het roer? 4 redenen waarom wel -
Redactie ZorgkaartNederland 5 oktober 2016
Overleg met patiënt belangrijk voor hoge waardering -
Redactie ZorgkaartNederland 4 mei 2016
Samen keuzes maken? -
Redactie ZorgkaartNederland 4 december 2014
Hulp voor huisarts bij voorschrijven van het juiste geneesmiddel -
Redactie ZorgkaartNederland 4 december 2014
Hoe uw ervaringen de zorg beter maken