5 x redenen voor investeren in meer waarderingen

Geplaatst op 2 december 2020 door - 319 keer bekeken

Foto 5 x redenen voor investeren in meer waarderingen

Uit de vele mooie waarderingen op ZorgkaartNederland blijkt: mensen zijn op ZorgkaartNederland vrij positief over de zorg. Maar wat kunt u met die positiviteit?

ZorgkaartNederland kijkt terug op een geslaagde uitzending van de Top2020. Tussen het napraten met de best gewaardeerde instellingen door, geven we u vijf redenen waarom waarderingen verzamelen op ZorgkaartNederland ook voor úw organisatie waardevol kan zijn.

1 – Goede PR en vindbaarheid

Met anderhalf miljoen bezoekers per maand is ZorgkaartNederland een erg relevante website die altijd hoog scoort in de zoekresultaten op Google. Een vermelding op ZorgkaartNederland met vele goede waarderingen is dus bijzonder goede reclame.

Sientje Slits, van de Brabantse organisatie ZorgMed:

We kunnen zelf wel zeggen dat we kwalitatieve zorg leveren, maar hoeveel geloofwaardiger is het als je cliënten dat doen?”

2 - Verbeteren met feedback

Feedback van uw patiënten kan u een indicatie geven van de aspecten van de zorg die al goed gaan, en de aspecten die nog aandacht behoeven. U heeft daar ongetwijfeld ook al kijk op. Toch kan het helpen om eens door de ogen van uw patiënten naar uw zorgverlening te kijken. Misschien ziet u dingen over het hoofd, die patiënten wel degelijk belangrijk vinden.

Chirurg Martijn Möllers:

"Dankzij de reviews op ZorgkaartNederland verbeterden we de privacy van patiënten in de wachtkamer, kwamen erachter dat mensen graag ook een koekje bij de koffie wilden, ontdekten wat patiënten van de ontvangst op de afdeling vonden. Kleine dingen, maar wel punten die patiënten onthouden en belangrijk vinden", aldus Möllers.

(Het verhaal gaat onder de foto verder)

Martijn Möllers

3 - Trots en gemotiveerd personeel

Kritische waarderingen kunnen een aanleiding voor medewerkers zijn om het werk anders aan te pakken. Net zoals goede waarderingen een opsteker kunnen zijn voor uw hardwerkende zorgmedewerkers.

Arnold Koeling van DC Klinieken beaamt dat. Hij zet de waarde van waarderingen in voor de motivatie van medewerkers.

“Wij versturen periodiek de scores naar onze medewerkers. Niet om centra met elkaar te vergelijken, maar om hen een compliment te geven.”

4 - Grotere betrouwbaarheid

Hoe meer waarderingen u heeft, hoe betrouwbaarder het beeld is dat daaruit naar voren komt over de kwaliteit van de geleverde zorg. U kunt dan op basis van die waarderingen rapportages opstellen en uw scores vergelijken met andere instellingen in uw sector.

De (verplichte) toelichting die inzenders van waarderingen moeten schrijven, kunnen zorgen voor duiding van de cijfers en concrete handvatten geven voor verbetering.

(Het verhaal gaat onder de foto verder)

Arnold Koeling van DC Klinieken

5 – De best passende cliënten

Waarderingen van patiënten en cliënten geven anderen informatie over de kwaliteit van de zorg, uw specialismen of specifieke aanpak, maar ook over op het oog wellicht wat minder relevante aspecten, zoals het eerder genoemde koekje bij de koffie, privacy, sfeer, bereikbaarheid en wachttijden. Alles kleurt de beleving.

Maar niet iedereen vindt hetzelfde belangrijk. Heeft u bijvoorbeeld een langere wachtlijst? Dat schrikt lang niet iedereen af. Sommige mensen zullen op basis van andere aspecten juist voor u kiezen. Want u heeft misschien de meest vriendelijke receptioniste. Of een bushalte voor de deur.

Kortom: de informatie uit waarderingen op ZorgkaartNederland zegt anderen niet alleen hoe goed uw zorg is, maar over hoe goed u bij hen en hun wensen past.

Verzamel daarom dit jaar nog meer waarderingen, zodat uw potentiële patiënten of cliënten met realistische verwachtingen voor u kiezen. We helpen u daar graag bij. Gebruik onze promotiematerialen of kijk op deze pagina over de inzet van interviewteams.

Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

• Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

Velden met een * zijn verplicht