750.000e waardering op ZorgkaartNederland gedeeld

Geplaatst op 3 oktober 2019 door - 674 keer bekeken

Foto 750.000e waardering op ZorgkaartNederland gedeeld

Deze week is de 750.000e waardering geplaatst op ZorgkaartNederland.nl. De grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg is met deze mijlpaal nóg een beetje groter geworden.

De 750.000e waardering is een – uiteraard anonieme – waardering voor Sint Jozef Wonen en Zorg, gelegen in het Limburgse Meijel. Hun afdeling Woonzorg blinkt uit op de deelgebieden verpleging, afspraken nakomen, en de manier waarop de medewerkers met de cliënten omgaan. De waardeerder geeft Sint Jozef daarnaast de verbetersuggestie mee om meer aan maatwerk te doen.

Anoniem en betrouwbaar kwaliteitsinstrument

Sint Jozef is zelf ook blij met deze waardering. “Super leuk dat wij de 750.000e waardering hebben ontvangen!”, zegt hun woordvoerder. “Heel fijn om te lezen dat onze zorgverleners een positieve werkinstelling uitstralen. Dit betekent dat onze medewerkers zich bij ons thuis voelen en werkplezier hebben”.

Op ZorgkaartNederland delen mensen anoniem hun ervaringen met de zorg. De redactie is zo ingericht, dat waarderingen automatisch én handmatig worden gecheckt. Bovendien is de redactie altijd bereikbaar voor vragen. Zo blijft het een betrouwbaar middel.

ZorgkaartNederland blijft groeien

Per dag komen er gemiddeld maar liefst 350 nieuwe goedgekeurde waarderingen bij. Dit helpt patiënten om de zorgverlener te kiezen die het beste bij hen past. De feedback van patiënten helpt daarnaast ook de zorgverleners om de zorg te verbeteren.

Ook voor Sint Jozef is dit waardevol: “Wij vinden het heel fijn om op deze wijze verbetersuggesties te krijgen”. De Limburgse zorginstelling stimuleert daarom het gebruik van ZorgkaartNederland als kwaliteitsinstrument.

Opgehaald door onderzoeksbureau

Als u onderaan dit bericht via de link naar de waardering gaat, dan ziet u naast de titel een groen label met de tekst ‘interview’ staan. Dat betekent dat de patiënt, cliënt of naaste (telefonisch) is geïnterviewd door een onderzoeksbureau. Omdat sommigen hun weg naar de website niet weten te vinden, bijvoorbeeld omdat ze niet goed met de computer overweg kunnen, is dit een extra mogelijkheid om een waardering te geven.

Bovendien wordt de website met meer waarderingen relevanter en betrouwbaarder. Het geeft simpelweg meer inzicht in de kwaliteit van de zorg en de beleving daarbij. Het onderzoeksbureau stelde dezelfde vragen als wij op de website doen, zoals vragen over informatievoorziening en de behandeling.

Website van het Jaar

Doordat zoveel mensen ZorgkaartNederland gebruiken om een zorgverlener of zorginstelling te kiezen, zijn wij genomineerd voor de verkiezing Website van het Jaar 2019. Tot en met 18 oktober kan er gestemd worden op websites in verschillende categorieën. ZorgkaartNederland is genomineerd in de categorie Gezondheid.

Bekijk de 750.000e waardering hier >

Help uw mede-zorggebruikers, door ook een waardering te schrijven >

ZorgkaartNederland is genomineerd voor Website van het jaar. Helpt u mee? >

Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

• Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

Velden met een * zijn verplicht