Da Vinci Kliniek vraagt cliënten actief om waarderingen

Geplaatst op 31 mei 2021 door - 548 keer bekeken

Foto Da Vinci Kliniek vraagt cliënten actief om waarderingen

Da Vinci Kliniek is blij met alle dankbetuigingen, maar ze hebben het liefst waarderingen op ZorgkaartNederland.

In Geldrop staat een van de zes vestigingen van Da Vinci Kliniek, een kliniek voor hyperbare geneeskunde en wondgenezing. Ex-kankerpatiënten, mensen met diabetes en andere mensen met beschadigd weefsel, genezen hier in versneld tempo door het inademen van 100% zuurstof.

Patiënten waarderen deze zorg met het gemiddelde van een 9,0, voor de zes vestigingen door heel Nederland. Zo schrijft iemand die een 10 gaf voor de gekregen zorg: “De hyperbare zuurstof therapie heeft stijf- en pijnklachten door bestraling enorm verlicht. De huid en littekens werden stukken soepeler.”

Veilig en vertrouwd gevoel

Dat de patiënttevredenheid zo hoog is, vinden ze bij Da Vinci Kliniek heel prettig. Manager Zorgconcepten Angelique Ymker legt uit waarom: “Patiënten voor de hyperbare zuurstoftherapie zijn lang bij ons, gemiddeld acht weken. En voor wondbehandelingen vaak nog veel langer. Daarom vinden wij het belangrijk dat ze een veilig en vertrouwd gevoel hebben bij Da Vinci Kliniek.”

Passende zorg

Informatie over patiënttevredenheid is niet de enige reden dat Da Vinci Kliniek voor ZorgkaartNederland heeft gekozen. Ymker: “Ook, omdat patiënten onafhankelijke informatie over Da Vinci Kliniek moeten kunnen vinden. We willen namelijk graag dat de zorg die wij aanbieden, aansluit bij de behoefte van de patiënt.”

De tekst gaat onder de afbeelding verder

Wondverzorging bij Da Vinci Kliniek

Die behoefte van de patiënt kan uiteraard het eerdergenoemde veilige en vertrouwde gevoel zijn, maar op ZorgkaartNederland staat ook nog andere keuzeinformatie waar mensen van kunnen profiteren, zoals informatie over de specialisten die er werken, voor welke aandoeningen je bij de kliniek terecht kunt en keurmerken, zoals het keurmerk van Zelfstandige Klinieken Nederland.

‘Dankbaar? Schrijf een waardering’

Een van de belangrijkste vormen van keuzeinformatie blijft nog altijd de onafhankelijke waardering, geschreven door (ex-)patiënten.

Ymker: “Wanneer patiënten hersteld zijn van hun klachten of als hun wond is genezen, dan tonen ze vaak hun dankbaarheid. Ze sturen bijvoorbeeld een kaartje of trakteren ons op iets lekkers. Dan zeggen we vaak: ‘Wij waarderen het heel erg dat u ons zo waardeert, maar u helpt ons er het meeste mee als u een onafhankelijke review geeft, zoals op ZorgkaartNederland, zodat dat ook weer andere patiënten in de toekomst kan helpen.’

Bekijk in de video hieronder het interview met Da Vinci Kliniek:

Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

Website banner "Hoe scoort jouw zorgaanbieder?"