Een mooie waardering is voor altijd

Geplaatst op 9 november 2021 door - 560 keer bekeken

Foto Een mooie waardering is voor altijd

“In het team Midden-Delfland Thuis van Pieter van Foreest zijn wij erg blij met waarderingen en daarom met ZorgkaartNederland”, schrijft wijkverpleegkundige Vonneke van Dun. Waarom? Dat vertelt ze graag.

We zijn altijd weer superblij met een mooie waardering. Al tijdens het zorgproces geven we daarom aan, dat we na afloop van de zorg graag een cijfer en een waardering willen hebben. In het evaluatiegesprek vragen we vervolgens een mailadres, zodat we de link naar de juiste ZorgkaartNederland-pagina kunnen sturen. Zo heeft de cliënt meteen de goede website en het juiste team.

Komt er een positieve waardering binnen, dan mailen managers die meteen aan het team door, bij wijze van compliment. Maar tegen die tijd hebben we hem eigenlijk al gezien. Ik ben namelijk zelf ook nieuwsgierig, dus ik houd onze ZorgkaartNederland-pagina in de gaten voor nieuwe waarderingen.

Om in te lijsten

Het mooie aan ZorgkaartNederland is dat het er altijd op blijft staan. Ook als je iets fout hebt gedaan, maar ook als je het goed hebt gedaan, kan je het altijd teruglezen. Dat maakt het leuk en tastbaar. We krijgen ook wel eens bloemen, taart en zelfs ook broodjes kroket. Allemaal hartstikke leuk, maar zo’n waardering op internet, die blijft.

Bijvoorbeeld een schitterende waardering, in oktober, voor Team Midden Delfland Thuis, die onze manager Frank met ons deelde: “De zorgverleners zien geen patiënt, geen zieke, maar een mens. Ze zijn allemaal oprecht geïnteresseerd in de mens die ze behandelen. Ze hebben echte aandacht en nemen de tijd om te luisteren met empathisch vermogen.”

En dan nog een heel verhaal over professionaliteit, deskundigheid, bereikbaarheid, communicatie, visie, et cetera. Het kon niet op! “Als je ernstig ziek bent, heb je angst en onzekerheid”, stond er. “Dit team van zorgverleners is in die tijd een geweldige steun en kracht.”

Die waardering vonden we zo verschrikkelijk mooi, dat we hem hebben ingelijst.

Lees onder de afbeelding verder

Teamfoto Pieter van Foreest

Stamkaart verbeterd dankzij feedback

Het is ook erg leerzaam voor het team, want de cliënt of de mantelzorger kan ons feedback geven waar wij weer mee aan de slag kunnen. Ervaren knelpunten worden zo verbeterpunten.

Pas bleek bijvoorbeeld uit een waardering dat er een stamkaart niet goed was ingevuld. Dat is een papieren zorgdossier. Op de stamkaart staan contactgegevens, gegevens van de dienstdoende arts, BSN en geboortedatum. Onder andere. De nachtzuster kan alleen in het papieren dossier, niet in het digitale. Daarom is die info heel belangrijk.

In een verder vrij positieve waardering stond dat op één van de stamkaarten het telefoonnummer niet goed bleek te zijn opgeschreven. Naar aanleiding van deze feedback hebben we direct alle stamkaarten opnieuw nagekeken en bijgewerkt.

Motivatie

Vorig jaar zat de thuiszorg van Pieter van Foreest in de ZorgkaartNederland Top 2020. Daar waren we supertrots op! Natuurlijk hopen we dat dit jaar nog eens te bereiken tijdens de Top 2021.

Maar het gaat uiteindelijk om de waarderingen. Die geven ons motivatie om iedere dag weer op pad te gaan. Af en toe is het werk zwaar. Het is niet leuk als mensen overlijden. Of ik ben bang om corona op te lopen en ouders of kinderen te besmetten.

Maar als ik zo’n positieve waardering zie, dan weet ik weer: ‘hierom zijn we de zorg in gegaan’.

Wilt u ook waarderingen om in te lijsten? Gebruik onze marketingtools om uw cliënten te enthousiasmeren.

Er is 1 reactie geplaatst

Trees | 11 november 2021

Ik ben trots op team Midden Delfland. Zij werken met elkaar aan kwaliteit van zorg en daar waar nodig is er meer dan 100% inzet.

Laat een reactie achter

Website banner "Samen beslissen"