Feest bij ZorgkaartNederland: de 1 miljoenste staat online

Geplaatst op 5 juli 2021 door - 430 keer bekeken

Foto Feest bij ZorgkaartNederland: de 1 miljoenste staat online

Op ZorgkaartNederland.nl is op 5 juli de miljoenste patiëntervaring geplaatst. Een mijlpaal voor alle patiënten die regie willen, en voor zorgaanbieders die werk maken van kwaliteit.

De miljoenste is daarnaast een feestje voor Patiëntenfederatie Nederland, initiatiefnemer en eigenaar van ZorgkaartNederland.

Directeur Dianda Veldman van de Patiëntenfederatie is dan ook trots. “Ik vind het fantastisch! Ik wil al die mensen die een waardering hebben geplaatst dan ook ontzettend bedanken. En ook de zorgverleners die dat hebben gestimuleerd.”

Stichting Eykenburg en Zorgfocuz

Met ‘de zorgverleners’ doelt Veldman op zorgaanbieders zoals Stichting Eykenburg in Den Haag, waar de 1 miljoenste waardering viel. Net als vele andere zorgaanbieders maakten zij werk van feedback verzamelen.

De miljoenste waardering kreeg Stichting Eykenburg door middel van een interview door meetbureau Zorgfocuz. Door zo’n meetbureau in te schakelen, laat de organisatie zien dat zij waarde hechten aan anonieme waarderingen, zonder hun eigen tussenkomst. Dat wekt vertrouwen. Bijna de helft van de waarderingen komt inmiddels via een dergelijke route op ZorgkaartNederland.

Bestuurder Alex Reede: “Ik vind het erg mooi dat de miljoenste waardering hier valt. Een onafhankelijk oordeel is altijd belangrijk. Het geeft ons de mogelijkheid om verbeteringen door te voeren.”

BN’ers leven mee

Enkele bekende patiënten vieren de miljoenste waardering mee. Tv-presentatrice Anita Witzier en Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden kampen bijvoorbeeld zelf met respectievelijk reuma en de gevolgen van kanker. In een video-boodschap feliciteren zij en enkele anderen daarom iedereen met de mogelijkheid om de 1 miljoen waarderingen op ZorgkaartNederland te gebruiken.

Olympisch kampioen volleybal Bas van de Goor benoemt ook de meerwaarde voor zorgverleners: “Het is goed dat mensen feedback geven waardoor de zorg alleen maar beter wordt. Ik weet zeker dat veel zorgverleners dankbaar zijn voor deze feedback.”

Deel ook uw ervaringen met de zorg. En bekijk de felicitatie-video van bekende (ex-)patiënten:

Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

Website banner "1 miljoen waarderingen"