Lelie zorggroep leert van waarderingen

Geplaatst op 7 januari 2021 door - 460 keer bekeken

Foto Lelie zorggroep leert van waarderingen

De 57 locaties van Lelie zorggroep krijgen gemiddeld een 8,9 van cliënten en hun naasten. Die feedback vindt bestuurder Joost Zielstra erg waardevol.

Lelie zorggroep is een landelijke zorgorganisatie die thuiszorg, verpleeghuiszorg en hulpverlening biedt.

"In die kwetsbare omgeving gaan er zeker eens dingen mis. Daarover in gesprek zijn en laten zien dat je daarvan leert, dat vindt Lelie zorggroep heel belangrijk”, zegt bestuurder Joost Zielstra in een interview met ZorgkaartNederland.

“We moeten ons altijd blijven realiseren dat zorg nodig hebben op heel veel fronten - zeker als het om verpleeghuiszorg gaat - altijd een ‘second best’-keuze is. Mensen hebben hier niet zelf voor gekozen.”

(De tekst gaat onder de afbeelding verder)

De bus waarmee Lelie laat zien open te staan voor ervaringen

Ook leren van positieve feedback

“Feedback vragen betekent dat je je kwetsbaar opstelt. En dat is goed”, meent Zielstra. “Als iemand het een onvoldoende vindt, dan mag die het ook zeggen. Laat het maar gebeuren. Dan we kunnen daar vervolgens op ingaan.”

Zielstra vervolgt: “Dat geldt voor die 10 ook. Als iemand een 10 geeft, dan is dat heel bijzonder. De kunst is om ook van die 10 te leren.

Bekijk hier een fragment van het interview:

Wilt u net als Lelie zorggroep laten zien dat u openstaat voor de ervaringen van uw cliënten? In het Helpcentrum vindt u tools van ZorgkaartNederland die u daarbij kunnen helpen.

Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

• Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

Velden met een * zijn verplicht