Reactie op uitzending Kassa
Geplaatst op 25 oktober 2021 door Redactie ZorgkaartNederland - 1253 keer bekeken
Afgelopen zaterdag besteedde het TV-programma Kassa uitgebreid aandacht aan de wachttijden voor de medisch specialistische zorg zoals die sinds kort worden gepubliceerd op ZorgkaartNederland.
Patiëntenfederatie Nederland, eigenaar van ZorgkaartNederland, hecht veel waarde aan het creëren van inzicht in de wachttijden, zodat patiënten wat te kiezen hebben. Daarom is met de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) afgesproken dat zij alle wachttijden van alle Nederlandse ziekenhuizen en klinieken zullen doorleveren aan ZorgkaartNederland.
De NZa heeft met die ziekenhuizen en klinieken afspraken gemaakt over de wijze van aanleveren van de wachttijden. Daar heeft ZorgkaartNederland geen invloed op.
Waar wij wel invloed op hebben, is de wijze waarop de wachttijden inzichtelijk en doorzoekbaar zijn. Daarover zijn en blijven wij in gesprek met de NZa. Het huidige overzicht is een eerste versie en nog volop in ontwikkeling. Signalen van gebruikers worden gebruikt om het overzicht te verbeteren en daarmee de inzichtelijkheid van de wachttijden te vergroten.
Voor meer berichtgeving over de publicatie van de wachttijden, zie https://www.zorgkaartnederland.nl/blog/wachttijden-ziekenhuizen-en-klinieken-overzichtelijk-bij-elkaar
De uitzending van Kassa met daarin de reactie van Dianda Veldman, directeur van Patiëntenfederatie Nederland, kunt u hier terugkijken → https://www.npostart.nl/kassa/23-10-2021/BV_101406864
Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter
Nog geen reacties geplaatst
Laat een reactie achter
-
Lees ook
-
Redactie ZorgkaartNederland 9 december 2015
Winnaars patiëntvriendelijkheidsprijzen 2015 -
Redactie ZorgkaartNederland 26 april 2016
ZorgkaartNederland een kwaliteitsinstrument? -
Redactie ZorgkaartNederland 23 mei 2016
Start landelijke campagne ZorgkaartNederland -
Redactie ZorgkaartNederland 7 juli 2016
Lang wachten bij poliklinieken oogheelkunde -
Redactie ZorgkaartNederland 14 december 2016
Winnaars patiëntvriendelijkheidsprijzen 2016