Naar de navigatie Naar de inhoud

Start landelijke campagne ZorgkaartNederland

Geplaatst op 23 mei 2016 door - 9902 keer bekeken

Foto Start landelijke campagne ZorgkaartNederland

Donderdag 26 mei starten we met een landelijke campagne voor ZorgkaartNederland. In de afgelopen jaren is de website uitgegroeid tot de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg.

Inmiddels staan er ruim 320.000 ervaringen op Zorgkaartnederland.nl. En dat mogen er natuurlijk nog veel meer worden. Want hoe meer mensen hun ervaringen delen, hoe beter anderen een keuze kunnen maken in de zorg. Bovendien helpen we elkaar zo om de zorg nog beter te maken.

Bent u benieuwd welke mediamix we inzetten voor deze campagne? Lees dan snel verder.

De mediamix

Radio
Via acht verschillende radiocommercials zetten we mensen aan tot het delen van hun ervaring met de zorg. In deze commercials komen echte ervaringen van mensen terug.

Luister de radiocommercials via de volgende links:
Commercial cardioloog   
Commercial dermatoloog
Commercial fysiotherapeut
Commercial huisartsenpraktijk
Commercial orthopeed
Commercial psycholoog
Commercial tandarts
Commercial verpleeghuis
 
Deze radiocommercials zijn te horen in week 21 tot en met week 49 op Qmusic, Sky Radio en lokale omroepen (ORN).

Social media
De campagne loopt ook via Facebook en Twitter

Google AdWords
Ook zetten we Google advertenties in om de bekendheid van ZorgkaartNederland te vergroten.

Aanpassing huisstijl
Aanvullend zullen we ook de komende tijd werken aan een nieuwe huisstijl. Naar verwachting zal deze begin juli gelanceerd worden. De header van de homepage laat alvast de nieuwe stijl zien. We willen met name het menselijke aspect laten zien door middel van foto’s van verschillende zorgsituaties.
Het promotiemateriaal dat zorgverleners zelf kunnen gebruiken passen we ook aan naar de stijl van de campagne door middel van fotografie waarbij de mens centraal staat.

Bekijk de header op de homepage



Er zijn 21 reacties geplaatst

jan | 25 mei 2016

Kan ook in het stadsblad van de gemeente waar je woont.

elio | 25 mei 2016

Professionals moeten hun patienten er zelf op attenderen na afloop van het consult.
of maak het zichtbaar in de wachtkamer.
daar is men nog betrokken bij de gegeven hulp en ervaring.
eenmaal thuis, sta je met de radio aan te koken . Dan komt de boodschap om een recensie te schrijven veel minder aan.

een andere tip: verspreid een bericht in massamedia van patientenofganisaties. Dat zijn betrokken, kritische mensen.
met een radiospot is je bereik groter, maar je bereikt minder de doelgroep. Het kost geld en het lijkt me niet zo slim.
zoals eerder hier gemeld: niet goed doordacht.

Redactie ZorgkaartNederland | 25 mei 2016

Dank voor jullie reacties, leuk om te zien dat jullie zo met ons meedenken. Omdat het een landelijke campagne is, richten we ons op alle inwoners van Nederland. We hebben daarom gekozen voor communicatiemiddelen die door een groot deel van jullie worden gebruikt (namelijk door 68% van de mensen van 18 jaar en ouder) en die passen binnen ons budget. Voor de radiocommercials hebben we bijvoorbeeld gekozen voor zowel landelijke als lokale omroepen om zoveel mogelijk mensen - van jong tot oud - te bereiken. Ook zetten we ons netwerk in om gratis publiciteit te krijgen op andere websites en in kranten. We hopen dat we jullie hiermee meer duidelijkheid hebben gegeven over onze gemaakte keuzes. Maar blijf ons vooral tips geven!
Vriendelijke groeten, Redactie ZorgkaartNederland

Erna | 24 mei 2016

Misschien is het juist wel goed om de campagne expliciet tot de niet-senioren te richten. Juist die doelgroep moet geprikkeld en geïnformeerd worden ... óók en vooral in hun eigen belang!

willeke | 24 mei 2016

Goede feedback lees ik hierboven, waar de organisatie van deze actie wat aan kan hebben. Wordt deze ook meegenomen vraag ik me af?

J. | 24 mei 2016

ook ik kijk meer tv. dan dat ik naar de radio luister, behalve Classic FM!
Twitter en Facebook? daar doe ik niet aan.
Ik lees wel de regionale krant naast de Volkskrant en de huis-aan-huis-bladen.
ik wil wel de info van de zorgkaart gaan volgen.
groet, Joske

Wilma S | 23 mei 2016

Alle kanalen die jullie noemen, maak ik geen gebruik van, en velen met mij .Graag huis aan huis bladen. radio 1,2, en 4., naast de door jullie genoemde kanalen.
.

nelly | 23 mei 2016

Deze actie gaat dus helemaal niet lukken want jongeren doen het niet en ouderen horen of zien de berichten niet. Lekker doordacht allemaal

Astilla | 23 mei 2016

Ik luister niet naar de radio, veel oninteressante bla-bla. Muziek die niet voor ons bestemd is ( ben 80) Gebruik geen Facebook/twitter of al die andere kwekkanalen, waarop weinig tot niets interessants dan keuken en roddelpraatjes plaats vinden. Wat een armoe als je dat beluistert. Probeer via regionale zenders en huis-aan huisbladen.Veel mensen kijen naar Max, ook al wordt die steeds meer cultureel. Astilla

jeanne | 23 mei 2016

Laat het is duidelijk worden voor ons in nederland.Want alles op medisch gebied lezen we in de krant op tv en in de streekbladen.
En er wordt heel weinog radio geluisterd , iedereen zit in zijn eigen telefoon.
Misschien speciale krant in de brievenbus om zo ook de oudere tebereiken.
Er moet meer duidelijkheid komen voor de oudere want niet iedereen kan alles meer volgen wat er gebeurt.Facebook en twitter is ook niet voor iedereen.

wanda | 23 mei 2016

De senioren hebben de meeste zorg nodig en ook veel ervaring.
Veel mensen kijken naar omroep Max.
Inderdaad worden de plaatselijke huis aan huis bladen goed gelezen en voor veel ouderen is de krant te duur.
Succes met de actie.
Wordt er ook aandacht aan het alternatieve circuit geschonken of is dat taboe ?

Rinus | 23 mei 2016

Volledig eens met Ubel, Martha, ja eigenlijk met allemaal. Maar verreweg de belangrijkste is wat Martha zegt; de gratis huis aan huis bladen. Deze worden gespeld (ook door mij naast de Volkskrant) omdat veel berichten in die bladen herkenbaar zijn door mensen die al wat ouder zijn.
De advertentiekosten zijn bovendien ook niet zo hoog en free publicity
is ook bijna altijd mogelijk.
In de Hoeksche Waard waar ik woon zijn er Het Kompas en Hoekschewaard Exclusief.
Succes met dit belangrijke werk.

Elly | 23 mei 2016

Mogen de ouwetjes niet meedoen? Qmusic, Sky Radio, lokale omroepen? Ze maken mij daar niet blij mee. Facebook en Twitter heb ik uit principe al niet. Dwz dat ik deze keer niet mee zal doen.

Nora | 23 mei 2016

Ik sta volledig achter een campagne om meer ervaringen met zorg te inventariseren. Maar ook ik denk dat de gekozen radiozenders te weinig beluisterd worden door de groep mensen die de meeste zorg consumeert. dit zijn naar alle waarschijnlijkheid ook de mensen die het meest gestimuleerd moeten worden kritisch te zijn en over hun ervaringen te communiceren. Mijn advies: kies minimaal ook voor Radio 1 en voor de Huis-aan-huisbladen.

Martha | 23 mei 2016

Maak gebruik van de Huis-aan-Huis bladen. Die worden goed gelezen. Veel, vooral oudere mensen, hebben geen geld meer om een abonnement op een dagblad te nemen. En in Zeeland wordt veel geluisterd naar Omroep Zeeland (ik weet het uit ervaring. Ik ben voorzitter geweest van O.Z.)

K.M. | 23 mei 2016

Ik ben het volledig eens met Ubel (23 mei 2016)
Mijn leeftijd is 81 jaar.

Hans | 23 mei 2016

Eens met de beperkte zenders, Twitter en Facebook. Maak ook gebruik van kranten, tijdschriften en radio 1, 2 en 3. Lokale omroepen worden wel veel door ouderen beluisterd.

J.F. | 23 mei 2016

ik ga meedoen goed begin is het halve werk !

Aloys | 23 mei 2016

Helaas, de steeds grotere groep senioren worden volledig gemist. Die kijken allemaal tv en luisteren nauwelijks naar de radio. Jammer dat deze mensen niet bereikt worden.

marianne | 23 mei 2016

ik ga meedoen want vind het erg belangrijk

Ubel | 23 mei 2016

Dank voor de verbeterde versie want eerst lukte het niet om de mediamix op het scherm te krijgen...Gelezen waar de advertenties komen. Helaas wel wat beperkt. Ik kijk of luister niet naar Twitter of Facebook, niet naar Qmusic en niet naar regionale zenders. Ik denk dat dit voor vele ouderen geldt. Jullie gaan een (groot) deel van de mensen missen met deze beperkte zenders..


Laat een reactie achter

Website banner "Samen beslissen"