"Veel reviews hebben leidt tot hogere cijfers"

Geplaatst op 4 februari 2021 door - 586 keer bekeken

Foto "Veel reviews hebben leidt tot hogere cijfers"

Cordaan werkt met ZorgkaartNederland, zodat nieuwe klanten goed een beeld kunnen krijgen van deze zorgorganisatie. Hier dragen waarderingen enorm aan bij.

"Cordaan helpt iedereen die korte of lange tijd verpleging, verzorging, begeleiding of ondersteuning nodig heeft", zeggen Frits Ariëns en Diyar Khorshid, van zorginstelling Cordaan. "Van jong tot oud en ook mensen met een verstandelijke beperking."

Dit doen zij op zo’n manier dat hun 20.000 cliënten zolang mogelijk zelfstandig kunnen blijven, het liefst thuis in hun eigen omgeving. Wanneer dat niet mogelijk is, dan in een omgeving die zo veilig mogelijk voelt.

Dat beeld wil Cordaan bij iedereen graag helder hebben. En dat is één van de redenen dat deze zorgorganisatie actief waarderingen is gaan verzamelen en zich is gaan profileren op ZorgkaartNederland.

Beproefde methode

Met jarenlange ervaring weten ze natuurlijk hoe ze hun cliënten het beste kunnen vertellen dat ze een waardering kunnen achterlaten en waarom dat handig is voor anderen. Beleidsmedewerker Ariëns: "Wij bereiken hen het beste door middel van flyeren en het aanbieden van interviewteams."

De tekst gaat onder de afbeelding verder

Frits Ariëns van Cordaan Amsterdam

Bovendien weet Cordaan uit ervaring dat het hebben veel reviews leidt tot hogere cijfers. En dat willen ze wel.

Op iedere waardering een reactie

Hun dienstverlening verbeteren staat ook hoog op de agenda. Ook daarom vindt Cordaan de input van ZorgkaartNederland waardevol. Voor al hun zorglocaties.

Cordaan pakt feedback daarom serieus op. Communicatiemedewerker Korshid: "We vragen altijd om het in een persoonlijk gesprek toe te lichten. Want zo kunnen proberen te achterhalen waar iets fout is gegaan en onze zorg verbeteren. Dus we zetten altijd een reactie neer voor de inzender."

Elke waardering is belangrijk, ook de positieve. Daarom krijgen ook die reviews een reactie van Cordaan. Korshid: "Want we waarderen het zeker wel dat mensen de tijd nemen om hun waardering te uiten."


Met een betaald pakket geven onze benchmarkrapportages en analyses u inzicht in hoe uw zorgverlening gewaardeerd wordt en waar ruimte is voor verbetering. Ontdek alle voordelen.
Bekijk hieronder de video van het interview met Cordaan 

 



Er zijn 2 reacties geplaatst


  • Diyar | 24 februari 2021

    Beste Ingrid,

    Wij geven niet bij iedere positieve review een reactie. Dit is iets wat we sinds kort toepassen en we proberen om in elk geval bij iedere locatie waar een positieve reviews binnen komt, een reactie te geven. Hopelijk dat we in de toekomst op iedere review een reactie kunnen geven.

    Je hebt gelijk dat het inderdaad saai overkomt als iedereen dezelfde reactie ontvangt, daarom proberen we inhoudelijk in te gaan op de reactie of als we een idee hebben wie diegene is, dan proberen we de reactie wat persoonlijker te maken.

  • Ingrid Maas | 14 februari 2021

    Ik begrijp dat jullie altijd een terugkoppeling geven na een geplaatste review. Nu kan ik me zo voorstellen dat bij het leveren van een terugkoppeling aan positieve reviews het saai en repeterend overkomt als iedereen naderhand dezelfde regel te lezen krijgt bv. "dank voor uw review, wij stellen uw reactie zeer op prijs"!

    Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik werk zelf in de zorg en ben nauw betrokken bij zorgkaart.

    groet Ingrid


Laat een reactie achter


Velden met een * zijn verplicht

Partners van ZorgkaartNederland