Verpleeghuiszorg; meer dan alleen medisch
Geplaatst op 22 november 2021 door Redactie ZorgkaartNederland - 1461 keer bekeken
Een goede waardering hangt niet alleen af van de medische zorgresultaten, maar ook van sfeer en persoonlijke aandacht, blijkt uit 144.000 waarderingen.
In de aanloop naar de Top 2021 analyseren we om de beurt alle de vijf sectoren uit ons jaarlijkse evenement. De 144.000 waarderingen over verpleeghuiszorg laten een weinig verrassend maar alsnog leerzaam en belangrijk beeld zien.
Liefdevol en vriendelijk personeel
De cliënten van de 305 gewaardeerde verpleeg- en verzorghuizen op ZorgkaartNederland gegeven gemiddeld een 7,9. Dit oordeel van cliënten en hun naasten over de verpleeghuiszorg wordt voor een groot deel bepaald door vriendelijk personeel, dat een luisterend oor biedt, en een prettige omgeving.
Als positieve punten worden bij de best gewaardeerde verpleeg- en verzorgingshuizen onder meer de volgende dingen genoemd:
- aandacht voor de cliënt
- het bieden van een luisterend oor
- leuke activiteiten
- een huiselijke sfeer
Verbeteringen aan de hand van cliëntervaringen
Zorginstelling Argos Zorggroep hecht veel waarde aan de feedback via ZorgkaartNederland. Dankzij de waarderingen konden ze enkele verbeteringen doorvoeren.
Omdat het onduidelijk bleek te zijn, wie de zorgverantwoordelijken op de afdeling waren, heeft locatie DrieMaasHave fotoborden opgehangen. Ook bleken de menu’s te wensen over te laten. De zorginstelling stelde een commissie in, die zich hiermee bezighoudt. Nu sluiten de gerechten beter aan op de wensen van de bewoners. Details? Niet voor de cliënten.
Lees de complete ‘white paper’ over de verpleeghuiszorg.
Meer lezen?
>> Whitepaper Fysiotherapiepraktijken
>> Whitepaper Klinieken
>> Whitepaper Ziekenhuiszorg
Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter
Nog geen reacties geplaatst
Laat een reactie achter
-
Lees ook
-
Redactie ZorgkaartNederland 9 december 2015
Winnaars patiëntvriendelijkheidsprijzen 2015 -
Redactie ZorgkaartNederland 26 april 2016
ZorgkaartNederland een kwaliteitsinstrument? -
Redactie ZorgkaartNederland 23 mei 2016
Start landelijke campagne ZorgkaartNederland -
Redactie ZorgkaartNederland 7 juli 2016
Lang wachten bij poliklinieken oogheelkunde -
Redactie ZorgkaartNederland 14 december 2016
Winnaars patiëntvriendelijkheidsprijzen 2016