‘Waar wij dagelijks mee bezig zijn, zien we terug in de waarderingen’

Geplaatst op 19 oktober 2018 door - 151 keer bekeken

Foto ‘Waar wij dagelijks mee bezig zijn, zien we terug in de waarderingen’

Patiënten van het Beatrixziekenhuis in Gorinchem zijn niet alleen tevreden over het persoonlijke contact met medewerkers, maar ook over het eten. Dat vertelden zij aan VGZ en ZorgkaartNederland die op 17 oktober de waarderingen in het Beatrixziekenhuis letterlijk optekende.

In de hal van het ziekenhuis staan vier medewerkers van VGZ en ZorgkaartNederland die de bezoekers van het ziekenhuis aanspreken. Zij vragen wat hun ervaringen zijn met de medewerkers van het ziekenhuis en het ziekenhuis zelf. De VGZ- en ZorgkaartNederlandmedewerkers schrijven dit op een briefje en geven dit aan de twee tekenaars. De tekenaars vormen de waardering vervolgens om tot een tekening op een groot wit doek.

Geen betere zorg, maar beste zorg

“De vraag is niet ‘hoe zorgen we voor betere zorg’, want dit is al de beste zorg!” vertelt een man. Ook zeggen mensen: ‘het eten is lekker’, ‘er is altijd tijd voor persoonlijk contact’ en ‘alles wordt begrijpelijk uitgelegd.’ Eén patiënt merkt op: “Artsen vergeten soms dat ze twee oren hebben en één mond.” Ook konden mensen hun waardering achterlaten op de website van ZorgkaartNederland. En dat cijfer steeg in één dag met 0,1 punt naar een 8,5.

Veel feedback

“Wij zijn blij met de feedback,” vertelt de directeur van het ziekenhuis als ze naar het kunststuk kijkt. “Kenmerkend aan een streekziekenhuis is ruimte voor contact met de patiënt, korte lijntjes tussen medewerkers en laagdrempelige zorg. Dat zie ik allemaal terug op de tekening.” Ook de cliëntenraad kijkt trots naar de tekening. “ZorgkaartNederland geeft aanvullende informatie op wat directie en patiënten al vertellen.”

Wilt u ook een waardering over uw zorgverleners achterlaten? Dat kan via ZorgkaartNederland

Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

• Nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter

Velden met een * zijn verplicht