Naar de navigatie Naar de inhoud

Feiten en cijfers - pagina 18

In onderstaande artikelen vindt u feiten en cijfers over de zorg en ZorgkaartNederland.

251 artikelen

Artikel Patiënt waardeert mensgerichte en kleinschalige zorg

Patiënt waardeert mensgerichte en kleinschalige zorg

16 oktober 2017 Redactie ZorgkaartNederland

Nederlandse patiënten beoordelen gespecialiseerde instellingen met een rapportcijfer van minimaal een half punt hoger dan ziekenhuizen. Dit blijkt uit een statistische analyse van meer dan 80.000 waarderingen op ZorgkaartNederland in samenwerking met IG&H Consulting & Interim.

Artikel Toegangstijd poliklinieken oogheelkunde loopt snel op

Toegangstijd poliklinieken oogheelkunde loopt snel op

11 september 2017 Alexander Inia

De toegangstijd voor poliklinieken oogheelkunde is in het afgelopen jaar flink gestegen. Dat, terwijl oogheelkunde vorig jaar al de hoogste gemiddelde toegangstijd van alle poliklinieken had.

Artikel Acht vragen voor gehandicaptenzorg

Acht vragen voor gehandicaptenzorg

6 september 2017 Redactie ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland heeft acht nieuwe vragen ingevoerd voor de organisaties in de gehandicaptenzorg. Deze vragen zijn geformuleerd in overleg met belangenorganisaties Ieder(in), KansPlus, het LSR en Lfb. Met de nieuwe vragen kunnen we nog beter laten zien wat gehandicapten vinden van de zorg die ze krijgen.

Artikel Groningers bevelen verpleeghuizen het vaakst aan

Groningers bevelen verpleeghuizen het vaakst aan

5 september 2017 Alexander Inia

Verpleeghuizen in Groningen en Zeeland worden erg vaak aanbevolen door de bewoners. In Noord-Holland en Utrecht presteren de verpleeghuizen iets minder goed.

Artikel Tevredenheid over verpleging en verzorging thuis daalt licht

Tevredenheid over verpleging en verzorging thuis daalt licht

13 juli 2017 Redactie ZorgkaartNederland

Het gemiddelde cijfer voor thuiszorg (de categorie die tevredenheid over verpleging en verzorging thuis weergeeft) op ZorgkaartNederland ligt in 2017 iets lager dan in eerdere jaren. Vooral problemen met afspraken en wisselend personeel zorgen voor lagere cijfers.

Artikel Minder onvoldoendes verpleeghuizen met verscherpt toezicht in 2017

Minder onvoldoendes verpleeghuizen met verscherpt toezicht in 2017

10 juli 2017 Alexander Inia

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) kan een maatregel opleggen, zoals verscherpt toezicht, als zij vindt dat de zorg in een verpleeghuis niet goed genoeg is. Hoe beoordelen de bezoekers van ZorgkaartNederland deze verpleeghuizen voor het instellen van het toezicht, tijdens het toezicht en na het opheffen van het toezicht?

Artikel Bejegening en resultaat belangrijk voor cijfer revalidatiecentrum

Bejegening en resultaat belangrijk voor cijfer revalidatiecentrum

12 juni 2017 Redactie ZorgkaartNederland

Het slagen van de revalidatie is het belangrijkst voor mensen die naar een revalidatiecentrum gaan. Maar ook een vriendelijke, betrokken behandelaar is belangrijk.

Artikel Lange wachttijden ziekenhuizen blijven probleem

Lange wachttijden ziekenhuizen blijven probleem

17 mei 2017 Redactie ZorgkaartNederland

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft vandaag een actieplan gepresenteerd voor het terugdringen van wachttijden in de GGZ en in ziekenhuizen. Een analyse van wachttijden op ZorgkaartNederland maakt duidelijk dat dit in sommige gevallen hard nodig is.

Artikel Het gaat nog te vaak mis met medicatie in verpleeghuizen

Het gaat nog te vaak mis met medicatie in verpleeghuizen

16 mei 2017 Alexander Inia

Sommige verpleeghuizen maken nog steeds fouten bij het verstrekken van medicatie aan patiënten. Dat levert gevaarlijke situaties op en soms gaat het ook echt mis.

Artikel Bezoeker fysiotherapeut wil aandacht en vastigheid

Bezoeker fysiotherapeut wil aandacht en vastigheid

12 april 2017 Redactie ZorgkaartNederland

Fysiotherapiepraktijken hebben een hoog gemiddelde op ZorgkaartNederland. Welke aspecten vinden de patiënten belangrijk bij de beoordeling van hun fysiotherapeut?