Naar de navigatie Naar de inhoud

Feiten en cijfers - pagina 20

In onderstaande artikelen vindt u feiten en cijfers over de zorg en ZorgkaartNederland.

252 artikelen

Artikel Kleine zorgverzekeraars doen het goed op ZorgkaartNederland

Kleine zorgverzekeraars doen het goed op ZorgkaartNederland

24 november 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Patiënten zijn over het algemeen tevreden over hun zorgverzekeraar. Het zijn juist de kleinere verzekeraars die gemiddeld het beste cijfer krijgen.

Artikel Begrip van behandelaar belangrijk voor COPD-patiënten

Begrip van behandelaar belangrijk voor COPD-patiënten

16 november 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Over het algemeen zijn COPD-patiënten tevreden over hun zorgverleners en zorgaanbieders. Als de patiënt toch ontevreden is, dan komt dat vaak door slecht contact met de behandelaar.

Artikel Meningen van andere patiënten belangrijk bij keuze ziekenhuis

Meningen van andere patiënten belangrijk bij keuze ziekenhuis

15 november 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Nederlanders zijn over het algemeen redelijk tevreden over ziekenhuiszorg. Maar als patiënten actief zoeken naar het beste ziekenhuis voor hun aandoening, ontbreekt vaak de informatie om de juiste keuze te maken. Ervaringen van andere patiënten, zoals te vinden op ZorgkaartNederland, helpen bij het kiezen.

Artikel Verpleeghuizen Randstad scoren slecht bij IGZ én ZorgkaartNederland

Verpleeghuizen Randstad scoren slecht bij IGZ én ZorgkaartNederland

3 november 2016 Alexander Inia

De verpleeg- en verzorgingshuizen in de Randstad krijgen gemiddeld een minder hoog cijfer dan die in de andere provincies. Bovendien zijn er duidelijk meer onvoldoendes in de Randstad.

Artikel Hoog gemiddelde behandeling depressie, ook veel onvoldoendes

Hoog gemiddelde behandeling depressie, ook veel onvoldoendes

27 oktober 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Gemiddeld zijn patiënten met een depressie erg tevreden over hun behandeling. Maar naast veel hoge cijfers zijn er juist ook veel onvoldoendes.

Artikel Overleg met patiënt belangrijk voor hoge waardering

Overleg met patiënt belangrijk voor hoge waardering

5 oktober 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Samen beslissen in de spreekkamer zorgt voor tevreden patiënten. Er zijn namelijk grote verschillen in waarderingen tussen behandelaars die goed overleggen met de patiënten en de artsen die dat juist niet doen.

Artikel Vakantie gaat soms ten koste van verpleeghuiszorg

Vakantie gaat soms ten koste van verpleeghuiszorg

31 augustus 2016 Redactie ZorgkaartNederland

De vakantieperiode is weer voorbij, ongetwijfeld tot grote opluchting van veel bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen. De inzet van tijdelijke medewerkers zorgt namelijk regelmatig voor een lagere kwaliteit van de zorg.

Artikel Veel misverstanden over Nederlandse zorg

Veel misverstanden over Nederlandse zorg

20 augustus 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Het Nederlandse zorgstelsel is soms ingewikkeld. Zodoende zijn er veel misverstanden over de zorg, blijkt uit de meldactie ‘Feiten en Fabels’ van de Patiëntenfederatie Nederland.

Artikel Prijsafspraken ziekenhuizen: een overzicht

Prijsafspraken ziekenhuizen: een overzicht

12 augustus 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Woensdag hebben we uit de doeken gedaan dat er behoorlijke verschillen zijn tussen de prijsafspraken die CZ met ziekenhuizen heeft gemaakt. In dat artikel hebben we de goedkoopste en duurste ziekenhuizen bekendgemaakt. Nu een overzicht van de kosten bij de 41 ziekenhuizen die we hebben vergeleken.

Artikel Kosten ziekenhuisbehandelingen lopen flink uiteen

Kosten ziekenhuisbehandelingen lopen flink uiteen

10 augustus 2016 Redactie ZorgkaartNederland

Zorgverzekeraar CZ zorgde vorige week voor opschudding door voor het eerst de kosten van behandelingen bekend te maken. Maar hoe groot zijn de verschillen tussen de ziekenhuizen nou precies? ZorgkaartNederland ging op onderzoek uit.