Naar de navigatie Naar de inhoud

Feiten en cijfers - pagina 5

In onderstaande artikelen vindt u feiten en cijfers over de zorg en ZorgkaartNederland.

251 artikelen

Artikel Gerechtshof: Anoniem plaatsen van waardering op ZorgkaartNederland mag

Gerechtshof: Anoniem plaatsen van waardering op ZorgkaartNederland mag

30 juni 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Mensen kunnen hun zorgverleners anoniem blijven waarderen en beoordelen op ZorgkaartNederland. Dat bevestigt een arrest van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden naar aanleiding van een klacht van een zorgverlener.

Artikel "Reviews zijn echt van toenemende waarde."

"Reviews zijn echt van toenemende waarde."

16 juni 2022 Redactie ZorgkaartNederland

December lijkt misschien nog ver weg, maar de eerste voorbereidingen op de ZorgkaartNederland Top 2022 zijn al in volle gang.

Artikel Geautomatiseerd waarderingen ophalen: slim meten via een meetbureau

Geautomatiseerd waarderingen ophalen: slim meten via een meetbureau

15 juni 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Veel zorginstellingen in de paramedische sector meten hun zorgkwaliteit aan de hand van PREM-vragenlijsten. De inzet van een meetbureau kan hierbij voor een continue stroom aan waarderingen zorgen.

Artikel Huidkankerzorg: luister naar de mens achter het vlekje

Huidkankerzorg: luister naar de mens achter het vlekje

14 juni 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Patiënten waarderen advies over het beschermen van hun huid tegen huidkanker, en vinden het belangrijk dat hun zorgen over verdachte vlekjes serieus worden genomen. Dat blijkt uit waarderingen over zorg rond huidkanker op ZorgkaartNederland.

Artikel Maak kans op een plek in de ZorgkaartNederland Top 2022!

Maak kans op een plek in de ZorgkaartNederland Top 2022!

16 mei 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Voor de vierde keer reikt ZorgkaartNederland begin december de ZorgkaartNederland Top uit. Vijf sectoren dingen mee naar een plek in de lijst met best gewaardeerde zorgorganisaties van 2022.

Artikel Psychische klachten door schildklieraandoeningen

Psychische klachten door schildklieraandoeningen

13 mei 2022 Redactie ZorgkaartNederland

De Week van de Schildklier is in aantocht! 19 tot en met 25 mei staat dit jaar in het teken van psychische klachten bij schildklieraandoeningen; een belangrijk onderwerp omdat de ene arts deze klachten beter (h)erkent dan een ander.

Artikel Een nieuw hoofdstuk voor ZorgkaartNederland

Een nieuw hoofdstuk voor ZorgkaartNederland

12 mei 2022 Redactie ZorgkaartNederland

De nieuwe homepage die vorige maand online kwam, markeerde de start van een nieuwe positionering van ZorgkaartNederland, een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland.

Artikel De kracht van interview- en belteams: alles wat je nog niet wist over je eigen zorgverlening

De kracht van interview- en belteams: alles wat je nog niet wist over je eigen zorgverlening

26 april 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Als zorginstelling wil je zorg leveren die aansluit bij de wensen van de patiënten en cliënten. Daarvoor is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen wat zij van de zorg vinden. Waarderingen delen patiënten en cliënten onder meer op ZorgkaartNederland. Het inzetten van een meetbureau is een slimme manier om op een geautomatiseerde manier een constante stroom patiëntervaringen voor ZorgkaartNederland te verzamelen én direct de zorgkwaliteit te meten. Zorggroep ENA haalt al 13 jaar waarderingen op door de inzet van interview- en belteams. Lees hun verhaal.

Artikel Poepproblemen hebben tal van gezondheidsoorzaken

Poepproblemen hebben tal van gezondheidsoorzaken

11 april 2022 Redactie ZorgkaartNederland

Op 13 april is het de Nationale Poepdag, een dag om de relatie tussen ontlasting en gezondheid te benadrukken. In dit kader analyseerden we de waarderingen die gegeven zijn voor zorg omtrent voeding, (verstoorde) ontlasting en bijkomende problematiek. Wat valt er op? Wat gaat er goed, en wat kan nog beter?

Artikel De zorgprofessional is eigenaar van goede zorgkwaliteit

De zorgprofessional is eigenaar van goede zorgkwaliteit

31 maart 2022 Redactie ZorgkaartNederland

De zorgteams van ZorgAccent zijn zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van zorg. Goede zorg geven is hún vak, zegt Willemien Bosman, kwaliteitsadviseur bij ZorgAccent. “Doordat de verantwoordelijkheid bij de teams zelf ligt, zijn zij ook meer gericht op resultaat, oftewel een goede zorgkwaliteit.”