Naar de navigatie Naar de inhoud
Helpcentrum Helpcentrum

Ontdek ZorgkaartNederland

Stappenplan geverifieerd meten

Je wil aan de slag met het ophalen van geverifieerde waarderingen. We helpen je daar graag bij op weg.

Voor het ophalen van geverifieerde waarderingen heb je een beheerpakket van ZorgkaartNederland nodig. In je persoonlijke beheeromgeving kun je vervolgens aan de slag.

Stap 1: Kies je doelgroep

De eerste stap bij het uitvragen van ervaringen is het kiezen van een doelgroep. Je kunt je bijvoorbeeld richten op patiënten/cliënten of op hun naasten of mantelzorgers. Het is belangrijk om bij de keuze van het kanaal, de vraagstelling en de toonzetting deze doelgroep goed voor ogen te houden. Niet elke doelgroep is op dezelfde manier goed te bereiken en een andere doelgroep vergt wellicht ook andere vragen.

Stap 2: Kies je methode

De diverse methoden om geverifieerde waarderingen op te halen hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen. Heb je wat minder digitaal vaardige cliënten of patiënten, dan is een visitekaartje met een code wellicht de beste methode. Heb je een wat meer digitaal vaardige doelgroep, dan kun je best mails sturen met een verrijkte link of een QR code.

Heb je aanvullende wensen, zoals uitgebreide rapportages, of wil je je PREM uitvraag uitbesteden? Dan is er een lange lijst met meetbureaus die je daarbij kunnen ontzorgen.

Een beschrijving van alle beschikbare meetmethoden vind je hier

Stap 3. Nodig je cliënten uit

Nu kun je je cliënten of hun mantelzorgers uitnodigen om een waardering voor je te schrijven! Er zijn diverse momenten in het zorgproces waarop je dat kunt doen: vooraf, tijdens of achteraf. Wat het beste moment is, hangt natuurlijk helemaal af van jouw eigen proces en van je cliënten. 
Geef je een visitekaartje mee aan je cliënten zodra ze voor hun eerste afspraak binnenkomen? Stuur je ze een mail met een linkje aan het einde van het zorgproces? Of zet je toch liever een onderzoekszuil neer in je wachtkamer, waar je cliënten op een voor hen gepast moment hun mening op kunnen geven? De keuze is aan jou.

Stap 4. Leren en verbeteren

Als de groene vinkjes gaan binnenstromen, kun je aan de slag met het analyseren van hun feedback. Wat gaat er goed? Wat gaat er beter? 
In je persoonlijke beheeromgeving kun je al je waarderingen downloaden, rapportages samenstellen en benchmarken met je sector.

 Meer informatie?

Heb je na het lezen van al deze informatie toch nog vragen over het ophalen van geverifieerde waarderingen voor ZorgkaartNederland? Vraag het dan gerust aan één van onze adviseurs, via adviseurs@zorgkaartnederland.nl

Deze organisaties werken al enthousiast met geverifieerd meten.  

Vragen of advies?

Het ZorgkaartNederland team helpt u graag verder. Waarover heeft u een vraag?

Pakket aanvragen

Bekijk de opties. Vragen? Onze adviseurs helpen u graag.

Mijn vermelding

De databank beheert de vermelding van zorgaanbieders. Zij kunnen u helpen bij wijzigingen.

U kunt zelf een locatie toevoegen

Mijn waarderingen

Ons redactieteam controleert of de waarderingen voldoen aan onze gedragsregels. Ook helpen zij u met uw vragen, opmerkingen en suggesties.

Op de hoogte blijven?

Wilt u net als ruim 4000 andere zorgaanbieders maandelijks geïnformeerd worden over de laatste ontwikkelingen en evenementen? Analyses, tips & tricks en ervaringsverhalen van andere gebruikers rechtstreeks in uw mailbox? Schrijf u dan nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief Op de Kaart.  

Meer artikelen over "Het wat en hoe van geverifieerd meten":

Ins en outs van geverifieerd meten

Ins en outs van geverifieerd meten

Het groene vinkje draagt bij aan de betrouwbaarheid van ZorgkaartNederland.

Link naar artikel
Meetmethoden

Meetmethoden

Zo kun je cliënten uitnodigen een waardering te schrijven.

Link naar artikel
Meetbureaus

Meetbureaus

Een overzicht van de meetbureaus waar wij mee samenwerken.

Link naar artikel
Alles over "Het wat en hoe van geverifieerd meten"