Naar de navigatie Naar de inhoud
Helpcentrum Helpcentrum

Ontdek ZorgkaartNederland

Wat kan de redactie voor mij betekenen?

Werkzaamheden redactie:

  • De onafhankelijke redactie controleert alle waarderingen voordat ze online worden geplaatst. Hierbij wordt gekeken of de waarderingen aan onze gedragscode voldoen en of er geen sprake is van oneigenlijk gebruik.
  • De redactie is ook het contactpunt voor vragen van zorgverleners, zorgorganisaties en patiënten.
  • Er kan altijd contact opgenomen worden met de redactie om de mogelijkheden te bespreken indien er vragen of problemen zijn.
  • Waarderingen kunnen door interne kwaliteitscontroles of op verzoek van zorgverleners of bezoekers van de website nogmaals bekeken worden.
  • De redactie kan naar aanleiding hiervan een redactioneel onderzoek opstellen om de waarderingen in meer detail te onderzoeken.

Hoe gaat de redactie van ZorgkaartNederland te werk?

Hoor een wederhoor

Wat kunt u als zorgverlener allemaal doen?

  • U kunt uw patiënten stimuleren om waarderingen te plaatsen waarin zij hun ervaring met de zorg delen. Wij bieden verschillende promotiematerialen aan die u hiervoor kunt gebruiken. Houdt bij het ophalen van waarderingen wel onze spelregels in gedachten.

  • U kunt reageren op een waardering m.b.v. een pakket.

  • Indien mogelijk kunt u uit de waarderingen lering trekken en dit terugkoppelen in uw reactie onder de waardering.

  • U kunt een contactverzoek versturen, naar de inzender van de waardering. Indien een inzender open staat om de waardering te bespreken, kan die naar aanleiding van dit contactverzoek contact met u opnemen.

Een negatieve waardering, en nu?

Helaas is het niet mogelijk om iedereen tevreden te stellen, hierdoor worden er soms ook negatieve waarderingen geschreven. Negatieve waarderingen die aan onze gedragscode voldoen, worden op ZorgkaartNederland geplaatst. Dit kan vervelend voor u zijn, echter hoort dit er ook bij en komen negatieve waarderingen in de praktijk niet vaak voor. Ruim 85% van de geplaatste waarderingen op ZorgkaartNederland zijn positieve waarderingen. Hierdoor is het goed om een alleenstaande negatieve waardering soms gewoon te accepteren.

Er zijn wel een aantal stappen die u kunt ondernemen. Wij raden aan om altijd een reactie onder een negatieve waardering te plaatsen. Door een reactie onder een waardering te plaatsen, kunt u uw visie op de situatie geven. Hiermee laat u zien dat u betrokken bent en klachten van patiënten serieus neemt. Ook kunt u een contactverzoek naar de inzender sturen om samen met de patiënt verder in gesprek te gaan. Heeft het contact tot een positief resultaat geleid? Dan kunt u dit alsnog in uw reactie onder de waardering vermelden door deze aan te passen, of de inzender kan zijn/haar waardering aanpassen.

De redactie verwijdert waarderingen alleen op verzoek van de inzender of als de waardering niet aan de gedragscode blijkt te voldoen. De redactie checkt waarderingen niet op waarheid. Echter, als er sprake is van een vermoeden dat er in een waardering onwaarheden staan, kunt u contact opnemen met de redactie. Zij zullen dan de waardering nogmaals bekijken en indien nodig een redactioneel onderzoek starten.

Lees ook ons artikel over omgaan met waarderingen.

Vragen of advies?

Het ZorgkaartNederland team helpt u graag verder. Waarover heeft u een vraag?

Pakket aanvragen

Bekijk de opties. Vragen? Onze adviseurs helpen u graag.

Mijn vermelding

De databank beheert de vermelding van zorgaanbieders. Zij kunnen u helpen bij wijzigingen.

U kunt zelf een locatie toevoegen

Mijn waarderingen

Ons redactieteam controleert of de waarderingen voldoen aan onze gedragsregels. Ook helpen zij u met uw vragen, opmerkingen en suggesties.

Op de hoogte blijven?

Wilt u net als ruim 4000 andere zorgaanbieders maandelijks geïnformeerd worden over de laatste ontwikkelingen en evenementen? Analyses, tips & tricks en ervaringsverhalen van andere gebruikers rechtstreeks in uw mailbox? Schrijf u dan nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief Op de Kaart.  

Meer artikelen over "Hoe werken wij?":

Hulp bij Kiezen

Hulp bij Kiezen

Van reviewplatform naar keuzeplatform

Link naar artikel
Beleid oneigenlijke waarderingen

Beleid oneigenlijke waarderingen

De redactie van ZorgkaartNederland controleert streng op oneigenlijk gebruik.

Link naar artikel
Een veilige omgeving

Een veilige omgeving

ZorgkaartNederland wil een veilige omgeving zijn voor patiënt én zorgverlener.

Link naar artikel
Alles over "Hoe werken wij?"