Helpcentrum Helpcentrum

Ontdek ZorgkaartNederland

Tips voor het ophalen van geverifieerde waarderingen

Wanneer u als meetbureau waarderingen aan ZorgkaartNederland wilt aanleveren, zijn er een aantal zaken die we u alvast kunnen meegeven.

Voor de meting

• Zorg dat het duidelijk is waar opgehaalde waarderingen bij horen. Check daarom voor de start van de meting met de aanbieder of de locaties op ZorgkaartNederland kloppen, en op welke locatie(s) de waarderingen straks ingeschoten moeten worden.

• Controleer alvast of de zorginstelling waarvoor u de meting en het doorleveren op wil zetten al een instappakket bij ZorgkaartNederland heeft. Als de zorginstelling dit nog niet heeft kunnen zij dit gratis aanmaken.

• Denk goed na over de ‘user interfase’. Het is belangrijk dat het invullen van waarderingen t.b.v. ZorgkaartNederland voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is. Op ZorgkaartNederland hebben we daarom allerlei aanpassingen gedaan aan het waardeerformulier. Zo hebben we pictogrammen en smileys toegevoegd bij de vragen, een uitlegvideo en een readspeaker. Wilt u meer weten over hoe wij dit gedaan hebben? Bekijk dan de uitleg hier.

Bij het insturen van waarderingen

• Informeer de zorginstelling wanneer u als meetbureau een upload bij ons doet. Als deze zorginstelling namelijk een pakket heeft bij ZorgkaartNederland, kan deze upload hen veel e-mailalerts tegelijk opleveren. Het is handig als de beheerder van het pakket hiervan op de hoogte is.

• Via de API-aanroep ‘companies’ is het mogelijk om te filteren op AGB-code, KVK-vestigingsnummer en/of HDL-ID. Daardoor is het makkelijk om het juiste ID van een locatie te vinden, waarop u de waarderingen kunt indienen. Het HDL-ID is de cijfercode aan het einde van de link van een locatie (bijvoorbeeld code 113182 voor het Deventer Ziekenhuis).

• We raden aan om gebruik te maken van het veld toestemmings-ID om een uniek kenmerk mee te geven aan een waardering. Zo kunnen we makkelijk met elkaar communiceren over een waardering, mocht er bijvoorbeeld in de aanlevering iets niet goed zijn gegaan.

Vragen of advies?

Het ZorgkaartNederland team helpt u graag verder. Waarover heeft u een vraag?

Pakket aanvragen

Bekijk de opties. Vragen? Onze adviseurs helpen u graag.

Mijn vermelding

De databank beheert de vermelding van zorgaanbieders. Zij kunnen u helpen bij wijzigingen.

U kunt zelf een locatie toevoegen

Mijn waarderingen

Ons redactieteam controleert of de waarderingen voldoen aan onze gedragsregels. Ook helpen zij u met uw vragen, opmerkingen en suggesties.

Meer artikelen over "Voor meetbureaus":

Hoe werkt geverifieerd meten voor meetbureaus?

Hoe werkt geverifieerd meten voor meetbureaus?

De verschillende methodes uiteengezet om geverifieerde waarderingen op te halen.

Link naar artikel
Protocol voor het vragen van toestemming (AVG)

Protocol voor het vragen van toestemming (AVG)

Toestemming van patiënten is nodig voor de ontvangst van de onderzoeksgegevens.

Link naar artikel
Wat zijn de voorwaarden voor aanleveren?

Wat zijn de voorwaarden voor aanleveren?

Houd voor aanleveren van waarderingen rekening met deze dertien zaken.

Link naar artikel
Alles over "Voor meetbureaus"