Waardering van Apotheek de Castro - Amsterdam op 13 juli 2019

3.5
  • Hormonale stoornissen

Sinds er een nieuwe apotheker is, vind ik de apotheek onherkenbaar veranderd, in het nadeel. De enige keer dat ik de nieuwe apotheker zag, werd er opeens heel moeilijk gedaan over een medicijn (dat ik al jaren gebruik, altijd via deze apotheek krijg) dat niet op tijd zou zijn besteld (maar het herhaalrecept had ik al twee werkdagen daarvoor via de huisarts gevraagd), er werd gesuggereerd dat het aan de huisarts lag (dat heb ik geverifieerd, dat was niet het geval), en ik kreeg pas na vrij veel gedoe een tijdelijke hoeveelheid voor een aantal dagen. De verhuizing van juli 2019 is nauwelijks gecommuniceerd, ik kwam voor een dichte deur (terwijl ik de maand ervoor twee keer was geweest), op de deur stond dat het '10 minuten lopen' was, dat is echt alleen voor mensen die jong en goed ter been zijn, voor mij geen probleem maar ik vind het niet zo netjes want de nieuwe plek is heel wat verder. Ik vind het jammer dat die oude plek, waar de apotheek historisch lang was gevestigd, zo ineens wordt verlaten. Maar mogelijk zijn er redenen die wij niet kennen, ook dat had gecommuniceerd kunnen worden. Zoals het nu gaat, lijkt het erop dat het vooral om geld gaat, ze zijn nu onderdeel van een keten (wat ook nooit is gecommuniceerd), de nieuwe ruimte ziet er uit of er vooral veel verdiend moet gaan worden: wachtruimtes met namaak-kroonluchters (why?), en heel, heel veel kasten in de wachtruimte met dure zalven en cremes die je zonder recept kan kopen. Het lijkt de parfumerie-afdeling van de Bijenkorf wel. Maar ik kom voor een apotheek die zorgt voor goede medicijnen, en die mij niet (kennelijk) als een klant ziet waar je vooral veel geld van wil verdienen. Ik ga om deze redenen naar een andere apotheek.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Apotheek de Castro? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.