Waardering van Boots apotheek de Esdoorn - Tegelen op 6 augustus 2012

5.5

Voorgeschreven middel was niet verkrijgbaar in de apotheek. Levertijd van acht(!) weken. Kregen een alternatief middel aangeboden. Op onze vraag of het artikel dezelfde werking had, belden ze de huisarts. Middel in ontvangst en in gebruik genomen. Acht dagen later. Geen verbetering merkbaar. Contact gezocht met de huisarts. Zocht het na en bood meteen excuses aan. Het middel had geen werkzame stoffen tegen de kwaal. Hierop zelf naar een andere apotheek gegaan waar bleek dat het origineel voorgeschreven middel gewoon te krijgen was. Terug naar de eerste apotheek. Apotheker was niet aanwezig. Deze belde later op de dag terug. Stelde zich meteen op het standpunt dat hem niets te verwijten viel. Hij had zijn inziens geen fout gemaakt, de huisarts had zijn voorstel bekrachtigd. In mijn ogen vind ik het echter niet aanvaardbaar dat ik een rekening van € 26.00 moet betalen voor een middel dat geen werkzame stoffen bevat en nu het origineel voorgeschreven middel ook nog mag gaan betalen. Apotheker en ik werden het niet eens. Dat ik mijn rekeningen moet betalen vind ik niet eens het grootste probleem. Erger vind ik dat er geen prioriteit ligt bij het voorkomen van fouten en missers, ook al ligt de verantwoordelijkheid volgens de apotheker ergens anders. Ondanks dat de schade bij ons minimaal is zoeken wij een andere apotheek!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Boots apotheek de Esdoorn? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.