BENU Apotheek van Hogendorplaan

Apotheek

Van Hogendorplaan 35 3135 BC Vlaardingen

Waardering van BENU Apotheek van Hogendorplaan - Vlaardingen op 4 maart 2016

Ben door één van de medewerksters van deze apotheek uiterst onbeschoft behandeld toen ik insuline wilde halen zonder recept. Normaal doe ik dit altijd (met recept) bij mijn eigen apotheek. Echter, omdat ik ver van huis was en erachter kwam dat ik geen insuline meer had, ben ik deze apotheek ingestapt om het te vragen. Wettelijk gezien mogen apotheken dit soort noodgevallen niet weigeren en dienen ze hulp te bieden. Dit is me weleens vaker overkomen en bij andere apotheken elders in het land ben ik altijd netjes geholpen. De mederwerkster van deze apotheek wilde daar niks van weten en hield stellig vol dat een recept noodzakelijk was, ook in dit soort noodgevallen. Toen ik mijn verbazing uitsprak over deze gang van zaken en had aangegeven dat ik bij andere apotheken altijd netjes geholpen werd, gaf de medewerkster aan dat ik dan maar naar een andere apotheek moest gaan. Erg respectloos en onbeschoft om een insuline afhankelijke diabetespatient in nood zo de deur te wijzen. Pas nadat ik telefonisch geklaagd heb bij het hoofdkantoor van deze apotheek, ben ik door de apotheker zelf (de manager van de medewerkster die bij mij zo onbeschoft behandelde) opgebeld met de mededeling dat ik de medicijnen alsnog op kon komen halen. Bij aankomst bood de manager haar excuses aan voor de hele gang van zaken, haar medewerkster deed dit helaas niet. Omdat dit me uiteindelijk zoveel energie en frustratie gekost heeft, blijft mijn associatie met deze apotheek slecht en beveel ik deze apotheek niet aan aan anderen. Het is erg jammer dat één (incompetente) medewerkster het imago van een apotheek zo erg kan beschadigen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor BENU Apotheek van Hogendorplaan? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.