Medsen Apotheek Oud Rijswijk

Apotheek

Herenstraat 28 2282 BV Rijswijk

Waardering van Medsen Apotheek Oud Rijswijk - Rijswijk op 18 januari 2019

Artrose

Sinds een paar maanden is de warme service en vriendelijke klantgerichtheid met grote sprongen verdwenen. Wij komen al bijna 16 jaar in deze apotheek. Het was altijd een dikke pluim. De goede apotheekassistenten zijn verdwenen. Wachttijden zijn nu buitensporig en als je eindelijk aan de beurt bent, let op het recept van de huisarts ligt er dan al 3 dagen, dan krijg je een grote mond dat het medicijn niet op voorraad is en je iets anders krijgt qua stofnaam omdat dit goedkoper is voor de apotheek. Uh? Als je dan zegt dat je hier niet goed op reageert en toch echt dat wil wat de huisarts voorschrijft, dan blaft de apotheekassistente met een boze blik en harde stem dat ze niets met de huisarts te maken heeft. Dan moet die huisarts eerst maar op het recept schrijven dat het medische noodzaak is dat ik dit medicijn krijg (pardon?, dat is het toch sowieso anders slik je die medicijnen toch niet) en dan staat het de apotheker overigens nog steeds vrij mij eerst 2 andere stofnamen aan te bieden en als dan bewezen is ( ben ik een proefkonijn of zo?) dat dit niet het gewenste effect heeft, dan pas kan ze mij het medicijn geven wat de huisarts heeft voorgeschreven, dat zijn de afspraken tussen de apotheek en de zorgverzekeraars. Voorts blafte zij, ten overstaan van een volle wachtkamer, dat zij geen herhaalrecepten meer wenst aan de balie, maar deze in de brievenbuis horen. Op mijn vraag in welke brievenbus dan, blies ze mij bijna omver als een klein kind ben wat terecht gewezen moest worden. De wachtende namen het voor mij op en zeiden dat de service en bejegening zo echt niet langer kan. Toen stelde deze apotheekster dat zij dit ook tegen haar baas hebben gezegd dat de werkdruk te hoog is, maar dat die er niets aan doet en zij met nog minder mensen gaan werken en hét dus nog slechter gaat worden. Toen ik vroeg of zij het normaal vindt dat ze haar baas zo te  kakken zet, ik verliet de zaak met de mededeling dat zij er beter aan zou doen de rust te bewaren en haar klanten met respect en liefde te behandelen. We zijn niet voor onze lol in een apotheek, daar komen kwetsbare zieke mensen. Zo belerend en schofferend en vernederend tekeer gaan tegen de klanten, ( ik was niet de enige die de oren werden gewassen) is echt not done. Doodzonde van deze apotheek, waar de service ooit een goud goedje was. Kijk niemand kan er iets aan doen als het druk is en de wachttijd lang is, maar je kan er als zorgverlener zeker voor kiezen om je klant, ongeacht de omstandigheid, ook dan met respect en liefde te behandelen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Medsen Apotheek Oud Rijswijk? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.