Waardering van Singel Apotheek - Deventer op 2 augustus 2018

3.0

Vandaag ben ik na 10 jaar klant te zijn geweest van Mediq Apotheek de Singel overgestapt naar een andere apotheek. Al jaren gebruik ik dezelfde medicijnen (herhaalrecept), maar het lukt de Singel Apotheek maar niet om deze op de juiste manier te leveren. In de afgelopen jaren is dit toch zeker al zo'n 10 keer misgelopen. Mijn medicijnen worden niet vergoed en vallen ook niet in het basispakket of aanvullend pakket. Ik betaal ze volledig zelf. Zonder overleg worden generieke medicijnen besteld (terwijl ik het merkmedicijn wil; heb ik aangegeven), of komen ze uit Griekenland (terwijl ik de Nederlandse variant wil, en die volgens de fabrikant gewoon beschikbaar is; ook die heb ik gebeld). Erg onhandig omdat je steeds terug moet gaan. Voor een keer is dat natuurlijk geen probleem, maar niet zo vaak. Er is een tijd geweest dat ik bij elk herhaalrecept ter herinnering hierover moest bellen en dan hoefde dat ineens weer niet (en de keer daarna gaat het toch weer mis...). Soms krijg ik een bevestiging per mail en soms niet. Dan liggen ze weer niet klaar en had ik hiervoor weer toch moeten bellen, omdat ze anders uberhaupt niet klaargemaakt worden. Het is ook al voorgekomen dat het aantal tabletten niet klopte. Je kunt er geen peil op trekken. En dat allemaal voor een  herhaalrecept dat al jaren hetzelfde is. Mijn advies is om de afhandeling van dit soort medicijnen conform een vast protocol te doen en dat alle medewerkers zich hier ook aan houden. Medewerkers zijn zeker wel competent, maar de organisatie ontbreekt. Klantvriendelijkheid is echter niet zo goed (bureaucratisch, zonder aandacht voor de specifieke klant). Een winkel waar het zo vaak fout gaat, kun je gewoon niet meer serieus nemen. Dat accepteer je bijvoorbeeld ook niet van een boekhandel waar je je boeken bestelt. Als zij steeds verkeerde boeken uitleveren, of in de verkeerde taal, en bestellingen vergeten door te geven en je ze steeds moet bellen, dan raken ze ook klanten kwijt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Singel Apotheek? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.