Waardering van CIRO, Expertisecentrum voor Chronisch Orgaanfalen - Horn op 11 augustus 2016

6.2
  • Slaapstoornissen

Het slaapcentrum is mooi: prachtig gelegen en prettig gebouw. Het personeel is erg vriendelijk maar werkt duidelijk onder enorme tijdsdruk, waardoor met name de artsen weinig tijd hebben om in te gaan op de onderzoeksuitkomsten. Ook wordt bij het uitreiken van het CPAP-apparaat minimale uitleg gegeven en het masker wordt niet gepast. Een beetje van:"hier heb je het ding en zoek het maar uit", waarschijnlijk ook i.v.m. tijdgebrek.Het follow up gesprek met de 'slaapanalist' had niet veel om het lijf; de gegevens van mijn proefperiode werden niet bekeken en de slaapanalist wist niet hoe mijn CPAP-apparaat werkte. Het  was voor mij i.i.g. niet de moeite waard om er 2 uur voor heen en weer rijden (en een paar honderd euro voor dit 'consult' te betalen). Kortom: de faciliteiten zijn top, het personeel op de afdeling prima maar verder lijkt dit slaapcentrum vooral gericht op omzet maken.Voor slaapapneu-patienten die gewoon een CPAP-apparaat/masker willen hebben en zelf de rest van de info op internet kunnen opzoeken is Ciro een optie, als men echter goed geinformeerd wil worden en eventueel hulp bij het oplossen van problemen met het CPAP-apparaat/masker dan zou ik ergens anders naar toe gaan.

Reactie van/namens Overige kliniek CIRO, Expertisecentrum voor Chronisch Orgaanfalen - Horn

We herkennen ons niet in het beeld dat is geschetst van ons Academisch Slaapcentrum en betreuren de reactie. Dit neemt niet weg dat we de opmerkingen heel serieus nemen. We hebben dan ook contact opgenomen om bovenstaande te bespreken en in overleg te bepalen wat we kunnen betekenen. Dit is naar alle tevredenheid verlopen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor CIRO, Expertisecentrum voor Chronisch Orgaanfalen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.