Waardering van Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie - Amsterdam op 27 februari 2018

4.3

Afspraken worden regelmatig vergeten, je kunt niet zelf een datum uitkiezen, en vaak moet je maanden wachten op een datum. Tegen de tijd dat je uberhaupt weet of je die dag wel beschikbaar bent, kun je het niet meer wijzigen omdat je dan weer 5 maanden mag wachten op je nieuwe afspraak. De behandeling is goed, zodra die eenmaal op gang komt. Wel mist er een deel personalisering. er wordt meestal niet naar je als persoon gekeken, maar vooral naar een (verouderd) protocol. Er worden overbodige afspraken gemaakt, bijvoorbeeld dat ik naar de logopedist moest terwijl ik alleen een adamsappel reductie verzocht had en tevreden was met mijn stem. We hebben daar een halfuur zitten niksen, en het kost de verzekering enorm veel geld. De endocrinologen zijn kundig, maar je krijgt iedere afspraak weer een andere. De een luistert naar je, over hoe je je voelt en staat open voor persoonlijke behandeling, terwijl de ander strikt het protocol aanhoudt.

Bent u of werkt u voor Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.