Waardering van Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie - Amsterdam op 9 juli 2018

4.2
  • Genderdysforie

Heb een slechte ervaring met poli K. Aanmelding was een probleem, want was met 17,5 te oud voor het LUMC en te jong voor het VUMC. Werkelijke aanmeldingsgesprek met psychologe Wortel was wel prettig en informatief. De wachttijd tussen aanmelding en start diagnostische fase was bij mij 5,5 maand en waren ze mij vergeten te bellen toen ik aan de beurt was. Kwam erachter omdat ik maar belde sinds de wachttijd 1-3 maanden zou wezen zeiden ze tijdens dat aanmeldingsgesprek. Kwam bij psychologe Wortel met diagnostische fase echter na de 6 afspraken was ze tijdelijk weg en wist niemand hoe ik aan mijn naam en geslachtswijziging moest komen sinds de psychologe zelf moest doen. Heb meerdere keren hierover gebeld en gevraagd of ik bij een andere psychologe verder kon, maar dat was niet nodig en ze zouden er achteraan gaan. Na 3 maanden werd ik bij een nieuwe psychologe neergezet die zowat van vooraf aan wilde beginnen en na 1 gesprek ook weer wegging om op wereldreis te gaan. Nog steeds geen naam en geslacht wijziging, dus ging ik naar Assen om het daar te regelen. Ik kreeg weer een nieuwe psychologe aangewezen genaamd mevr. Kievit. Vond dit een prettige psychologe, want kreeg eindelijk het gevoel dat er iemand naar mij luisterde en deze zou wel gewoon blijven. Regelde alles heel snel wat de vorige psychologen hadden moeten doen en hierdoor kon ik aan de hormonen en kreeg ik goedkeuring voor de borstoperatie. Echter doordat ik iedere keer nieuwe psychologe kreeg, werd mijn traject met 3 maanden vertraagd. Wachttijd voor de endocrinoloog viel wel mee omdat ik binnen 2 weken terecht kon. Endocrinologen zijn wel aardig, maar kreeg iedere keer weer iemand anders. Vond behalve 1 endocrinoloog dat je meer als dossier werd gezien dan mens. Had je klachten over je medicatie, werd er niks aan gedaan of niet eens naar je geluisterd. Als laatste wil ik toevoegen dat er een hele chagrijnige telefoniste aan de balie zit, die je niet echt helpt met de afspraken te verzetten. Kan je niet? Mag je over 3-5 maanden wel terug komen en krijg je weer een klaagpost van je endocrinoloog. Ik raad het VUMC niet aan. Ze moeten hun wachttijden en personeel verbeteren of in ieder geval de omgang met patiënten.

Reactie van/namens Ziekenhuis Amsterdam UMC, locatie De Boelelaan - Amsterdam

geplaatst op 9 juli 2018

Bedankt voor uw uitgebreide feedback. Wij komen graag met u in gesprek. Heeft u hier ook behoefte aan, dan kunt ons bereiken via zorgsupport@vumc.nl of via 020 444 0700.

Bent u of werkt u voor Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.