Waardering van Human Concern, locatie Amsterdam - Amsterdam op 8 november 2014

9.8
  • Eetstoornissen

Human Concern is een ongelooflijk bijzondere instelling dankzij het buitengewoon betrokken en levens'wijze' en personeel. Eigenlijk kan ik nog steeds niet geloven dat er zo'n liefdevolle plek als HC bestaat; dat ík er welkom was en bovenal: dat ik gezien en begrepen werd. Een van de vele sterke punten van HC: enerzijds is er voor iedere client uitgebreid ruimte om aan het einde van de behandeling langzaam af te bouwen, anderzijds hoef je niet bang te zijn dat je eindeloos doorbehandeld wordt. HC gelooft heilig dat herstel van een eetstoornis mogelijk is. De behandeling duurt precies lang genoeg. En mocht je een terugval hebben: dan ben je altijd welkom om terug te komen om een blijkbaar tot dan toe onderbelichte functie van je eetstoornis - samen met een therapeut - aan te pakken. Het afgelopen jaar heb ik vele kanten van HC gezien - startgroep, ambulant, Beleef, systeemtherapie en diëtiek - en daardoor talloze bijzondere, warme en krachtige (en professionele!) mensen ontmoet. Ik gun iedereen een behandeling bij HC. Ik ben in Amsterdam en Bilthoven behandeld, maar in Portugal (het BeLeef-programma van HC - opname van 28 dagen) heb ik ook therapeuten van diverse andere vestigingen meegemaakt. Ik ben vol lof. Zoveel mensen, zoveel stijlen, zoveel unieke eetstoornissen, zoveel verschillende behoeften, en gelukkig ook vele verschillende therapeuten. Soms is het even zoeken tot je een therapeut hebt gevonden met wie het écht klikt, maar als je eenmaal op dat punt bent... Herstel is mogelijk. Echt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Human Concern, locatie Amsterdam? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.