Novarum, locatie Laan van de Helende Meesters

GGZ

uit 86 waarderingen

Waardering van Novarum, locatie Laan van de Helende Meesters - Amstelveen op 25 juni 2019

Uitleg

Voor- en nadelen

Samenwerking

N.v.t.

Eetstoornissen

Ik stond bij Novarum onder behandeling voor een eetstoornis NAO en kwam in aanmerking voor de internetbehandeling. Dit vond ik erg prettig omdat ik daardoor zelf de momenten in kon plannen dat ik met de therapie bezig was. Het belangrijkste voor mij is geweest dat ik door de behandeling inzicht heb gekregen in wat voor mij precies de valkuilen zijn en waarom ik neiging heb tot eetbuien. Door het programma heb ik geleerd om weer regelmatig te eten en mezelf niks te ontzeggen. Ook heb ik al erg lang geen eetbui meer gehad. Kortom, ik eet nu weer wat je objectief gezien 'normaal' kan noemen en dat is voor mij alsof er een wereld voor me opengaat. Ik voel me weer gezonder en een stuk prettiger in mijn lijf, ik ben zelfs afgevallen omdat ik weer een normaal eetpatroon heb, terwijl ik helemaal niet het gevoel heb dat ik mezelf iets ontzeg (want dat is ook niet zo!). De behandeling heeft me dus heel erg geholpen. Natuurlijk, ik sta nog steeds voor uitdagingen en mijn relatie met eten zal altijd wel een moeizame blijven, maar ik heb nu de tools in handen om de relatie goed te houden en daar ben ik heel erg dankbaar voor. Ik kan deze behandeling daarom aan iedereen aanraden, omdat het je echt goed kan doen realiseren wat precies de oorzaak van jouw probleem is. Daarnaast duurt de behandeling niet lang. De hulpverlener die je krijgt toegewezen is altijd bereid om je vragen te beantwoorden. Aan het eind heb je uiteraard een evaluatiegesprek waarin je samen kijkt hoe het is gegaan en hoe het nu gaat. Mocht de behandeling niet genoeg vruchten hebben afgeworpen, dan kan je daarna altijd nog doorstromen naar de 'reguliere' therapie. Er wordt dus echt samen met jou gekeken wat het beste voor jou is. Ik ben erg tevreden over deze instantie en blij dat ik hier hulp heb gezocht.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Novarum, locatie Laan van de Helende Meesters? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.