Waardering van Novarum, locatie: Jacob Obrechtstraat - Amsterdam op 10 juni 2015

9.5
  • Eetstoornissen

Zelf diëten werkte niet. Een operatie wilde ik niet. Een behandeling bij de diëtiste was te eenzijdig. En mijn huisarts kon mij niet verder helpen. En toen kwam ik bij het Novarum. Wat een verademing! Eén behandeling waarin alles in samenkwam. Waarin zowel mijn eten als ikzelf onder de loep werd genomen. Waar niet alleen werd gezegd: "Heb je honger? Neem een appel." Maar waar werd erkend dat een leven lang diëten geen optie is. Dat juist een "normaal" eetpatroon, inclusief zo nu en dan een lekkere koek of wat chips, heel belangrijk is om vol te houden en gemotiveerd te blijven. En dat er een reden is waarom je eet. En ook die reden(en) grondig onderzocht wordt! De therapie duurde 24 weken. Precies genoeg. Aan het begin dacht ik: dit kan ik nooit alleen! Halverwege dacht ik: gelukkig hebben we nog even. Aan het eind voelde ik: ik ben er klaar voor. En nee, ik ben geen slanke den. Dat kan ook niet in 24 weken tijd. Maar ik heb wél de juiste dingen geleerd om te zorgen dat ik weer normaal met eten om kan gaan. Zonder schuldgevoel. Zonder schaamte. Zonder depressieve gedachten. Maar wel mét plezier. En met smaak.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Novarum, locatie: Jacob Obrechtstraat? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.