Waardering van OCON Orthopedische kliniek, locatie Hengelo - Hengelo op 10 juli 2018

1.3
  • Rughernia

"Ik zou een second opinion krijgen door OCON, dit werd gedaan dmv een MDO. Mijn inziens zijn dit twee totaal verschillende dingen.Ik werd door dokter Pakvis geroepen, mijn man en ik stelden ons aan iedereen voor. We waren met acht personen in een erg kleine behandelkamer. Het MDO is als volgt gegaan, ze vroegen de plek waar ik pijn had. Ik heb alle plekken aan gewezen. Toen moest ik op de onderzoeksbank liggen. Dokter Klaassens stond er bijzonder chagrijnig en ongeïnteresseerd bij, een dokter vroeg nog wat en de rest stond erbij en keek erna! Dokter Pakvis bewoog een paar keer mijn benen en dan moet je zeggen tot hoever hij mag gaan, en waar het pijn doet. Hij zei al snel, ik heb het wel. Je mag de schoenen aan doen en ik bel je over onze bevindingen. Ik ben tussen de 3 en 5 minuten binnen geweest. Ik kon nog net vragen wanneer dat zou gebeuren. Dat was tussen dat moment en twee weken. De dokter is dat niet na gekomen! Hij heeft dit afgeschoven op dokter Hanjo. Een pijndokter die mijn officiële arts dr Verheyen die ik al ruim negen jaar hem vervangt. Dit gesprek is ook uiterst onplezierig verlopen, ze gaan niks doen, ik moet naar het Roessingh. En hard aan het werk. Ik voel mij af geschreven en gedumpt. Ze zijn vergeten dat de MRI die ze erbij houden al niet meer geldig is, die is afl ieder dan een half jaar! Ze vergeten dat ik weet dat er diverse hernia's zijn, ik zes hernia operaties heb gehad, veel uitstraling heb en vaak door mijn been zak en dus vaak val. Ze vergeten dat de pijn zo erg is, dat ik niet met kan. Ze vergeten dat mijn blaas sinds en tijdje niet meer werkt, dit in combinatie met de oude MRI wel eens een heel ander beeld kan scheppen. Ook zou er nog een behandeling gebeuren waar al voor onderzoek voor is gedaan en hier hebben ze het niet meer over. Ik ga dit alles ook doorgeven aan de zorgverzekering. Ik denk erover ook een officiële klacht in te dienen. Ik voel mij totaal niet serieus genomen en voel me gedumpt en in de steek gelaten! Geen prettig gevoel.

Reactie van/namens Centrum voor orthopedie en beweging OCON Orthopedische kliniek, locatie Hengelo - Hengelo

geplaatst op 12 juli 2018

Wij betreuren het dat u een negatieve ervaring heeft gehad.

Tijdens het MDO (Multidisciplinair overleg), waarin meerdere specialisten met elkaar overleggen en u bij aanwezig was, is geconcludeerd dat u bij het Roessingh het beste verder geholpen kan worden. Wij kunnen u op dit moment alleen adviseren om contact op te nemen met het Roessingh of Nocepta.

Met vriendelijke groet,
Team OCON

Bent u of werkt u voor OCON Orthopedische kliniek, locatie Hengelo? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.