Waardering van OCON Orthopedische kliniek, locatie Hengelo - Hengelo op 3 juli 2018

3.9
  • Knievervanging

In eerste instantie ging alles goed, qua dingen die geprobeerd zijn en de uitleg. In december moest ik vanwege mijn klachten en jonge leeftijd gezien worden door een tweede arts. Dhr Wagenaar. Hij beloofde mij als ik terug zou komen met een rapport van het Revalidatiecentrum dat ik revalideerbaar zou zijn, hij akkoord zou gaan met een volledige knieprothese. Daarbij vertelde hij dat mijn been dan aan zou voelen alsof er een vrachtwagen over mijn been is gereden. Het leek op dat moment zo dat hij mij wilde laten afschrikken van zo'n operatie. In maart kom ik terug bij dhr Wagenaar, omdat mijn behandelend arts helaas ziek was, met de gevraagde informatie. Hij zei letterlijk " omdat u te jong bent en vrouw ga ik geen toestemming geven voor de operatie. Hij keek niet verder naar het menselijke aspect en toonde weinig empathie. Ik heb toen gevraagd om een doorverwijzing naar een ander specialistisch ziekenhuis. Daar kon ik eind maart terecht, en inmiddels ben ik  daar 15-6-2018 geopereerd. De hele operatie is mij erg meegevallen en voelde meer als een grote blauwe plek. Ik weet dat ik pas 15 dagen onderweg ben, en nog een lange weg te gaan heb. Maar ik loop in huis al weer zonder krukken, en heb geen pijn meer, slik alleen nog 2 paracetamol van 1000 Mg per dag. (heb denk een maand of 9 buprenorfine pleisters 10mg gehad) Ik vind het heel erg jammer dat er niet geluisterd is naar wat ik graag wilde, dat had mij een hoop ellende bespaard. Ik snap aan de ene kant de overwegingen van de arts wel, maar beloof het dan niet. En aan de andere kant, ik heb er ook niet om gevraagd om op deze leeftijd mijn knie al volledig versleten te hebben. Dankzij de artsen in De kliniek heb ik weer een toekomst en kan ik voor mijn kinderen weer een mama zijn die,ze over een tijdje, weer lopend naar school kan brengen.

Reactie van/namens Centrum voor orthopedie en beweging OCON Orthopedische kliniek, locatie Hengelo - Hengelo

geplaatst op 4 juli 2018

Wij betreuren het dat u een slechte ervaring heeft gehad bij OCON.
Wij wensen u een voorspoedig herstel en het resultaat dat u verwacht toe.

Team OCON

Bent u of werkt u voor OCON Orthopedische kliniek, locatie Hengelo? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.