Waardering van Bergman Clinics | Maag & Darm | Hart, locatie Bilthoven - Bilthoven op 16 mei 2019

7.5
  • Hart- en vaatziekten

Ik ben door mijn behandelende artsen in het UMCU doorgestuurd naar Bergman ivm een specialisme. Hoewel behandeling en bejegening goed is, en het resultaat vooralsnog uitstekend, voelt deze constructie als onprettig. De versnippering van zorg in diverse bedrijven, op diverse lokaties, in diverse patiëntendossiers etc maakt het voor mij als patiënt met meerdere aandoeningen niet eenvoudiger. Daarnaast brengt het extra zorgen met zich mee omdat overdrachten tussen instellingen niet altijd vanzelfsprekend zijn en niet altijd soepel lijken te verlopen. Het is merkbaar dat werkprotocollen  verschillen. Als patiënt moet je daardoor meer alert zijn om potentiële medische missers door communicatiefouten voor te zijn en is je eigen rol in de communicatie groter. Indien je dat aan kan hoeft dat niet slecht te zijn. Maar voor patiënten die daarin minder sterk zijn kan dat een bedreiging vormen.Er is weinig aan te merken op de werkwijze en behandeling binnen de kliniek. De kleinschaligheid en persoonlijke contacten zijn ronduit prettig. De buffer van het centrale telefoonnummer irriteert. Direct telefonisch contact met de behandelende locatie zou een enorme verbetering zijn.Risico's voor de patiënt komen voort uit de knip tussen instellingen. Deze ontstaan daar waar twee instellingen bij samenwerkingen geneigd zijn de aandacht voor de patiënt in de overdracht los te laten. 'Dat moet u bij Berman bespreken' of 'Dat wordt door het UMC gedaan' voelt als een hiaat in verantwoordelijke zorgverlening maar is een logisch gevolg van het opknippen van zorg in losstaande, op zichzelf staande eenheden.

Bent u of werkt u voor Bergman Clinics | Maag & Darm | Hart, locatie Bilthoven? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.