Waardering van Dialysecentrum Ravenstein - Ravenstein op 31 januari 2018

• Nieraandoeningen

Sinds dit (kleine) dialysecentrum is geopend, kom ik hier, na een niertransplantatie, ca. 4 keer per jaar voor controles van mijn nier . Er zijn meerdere redenen waarom ik hier graag kom en dit dialysecentrum prefereer boven het ziekenhuis in 's-Hertogenbosch (of Nijmegen);- het dialysecentrum is zowel per trein als per auto goed bereikbaar en er zijn geen parkeerproblemen/kosten. Vanaf het treinstation Ravenstein is het een kleine 10 minuten (rustig) lopend te bereiken.- zodra je binnenstapt word je vriendelijk begroet door een medewerkster en kom je in een oase van rust terecht.- De dialyseruimte ziet er goed uit en je hebt niet het gevoel dat je een ziekenhuis binnenkomt. (ik heb hier 1 keer binnen mogen kijken onder toezicht van mijn nefroloog)- Er bevindt zich een kleine wachtruimte aan het einde van de gang, waar 4 stoelen staan en een serveerwagentje met verse koffie, thee en koekjes. De afspraken bij de nefroloog lopen doorgaans goed op tijd, maar omdat ik vaak iets te vroeg ben, kan ik nog net even genieten van de koffie en de prettige sfeer in dat wachtkamertje. Er staat een grote oude vitrinekast met alllerlei bezienswaardigheden zoals oude medische instrumenten.- Er heerst een aangename rust in dit centrum, geen hectiek, er lopen geen mensen door de gang en als je voor het spreekuur komt zie je alleen de medewerkster bij de ingang, af en toe de patiënt die voor je aan de beurt is, en de nefroloog. Het is net een kuuroord - zodra je aan de beurt bent kom je de spreekkamer binnen en bespreekt de nefroloog uitgebreid de resultaten van de onderzoeken (bloed en urine) en neemt hij de tijd voor jou en jouw vragen.En voor je het in de gaten hebt ben je weer op de terugweg naar huis.

Bent u of werkt u voor Dialysecentrum Ravenstein? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.