Waardering van Amsterdam Plastic Surgery (APS) - Amsterdam op 28 maart 2019

2.0

Afgelopen week was ik bij Pirayesh om te kijken naar een behandeling voor mijn wat bollere wangen. Hiervoor bleek hij geen oplossing te hebben, maar hij stelde wel voor om af te vallen omdat dit volgens hem zou helpen om mijn wangen minder bol te maken. Dit baseerde hij enkel op hoe ik eruit zag - met een wijde sweater aan - en niet op mijn gewicht. Daarop antwoordde ik dat ik een eetstoornisverleden heb en het daarom liever niet over afvallen wilde hebben. Echter ging hij hier wel mee verder en bleef hij herhalen dat ik echt wel wat kon afvallen. Ook begon hij over vaker sporten. Toen ik zei dat ik al elke dag hardloop keek hij mij ongelovig aan alsof dat echt niet mogelijk was. Omdat ik toch begon te twijfelen of ik niet zwaarder was dan ik dacht, besloot ik mij die avond te wegen. Mijn bmi bleek 17.6 te zijn. Voor een vrouw van 18 zou dat betekenen dat het niet nodig is om af te vallen.  In andere reviews lees ik dat Pirayesh veel mensen geholpen heeft met hun operatie, wat natuurlijk erg mooi is. Het voelde in het begin dan ook vreemd om dit te schrijven. Uiteindelijk besloot ik dit toch te vertellen omdat het naar mijn mening belangrijk is dat mensen ook de andere kant van hem te zien krijgen en het gesprek me erg heeft geraakt.

Reactie van/namens Esthetisch-medisch centrum Amsterdam Plastic Surgery (APS) - Amsterdam

Helaas is door sociale media en fraaie foto's van Hollwood sterren bij sommige mensen het beeld ontstaan dat wij iedere afwijkende neus 100% perfect kunnen boetseren. De realiteit is dat er een fotografische verbetering wordt bereikt maar dat men toch ontevreden is aangezien 'perfectie ' als uitkomst wordt verwacht ondanks al de uitleg vooraf en achteraf. (Translated by Google) Unfortunately, because of social media and beautiful photographs of Hollwood stars, some people have come to the idea that we can model every deviant nose 100% perfectly. The reality is that a photographic improvement is achieved but that one is still dissatisfied as 'perfection' is expected as outcome, despite all the explanation beforehand and afterwards.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amsterdam Plastic Surgery (APS)? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.